פאנל: מרכזי פיתוח לרכב העתיד בישראל מניעים את המהפכה האוטונומית

הפאנל נפתח עם דבריה של עדי אופק, מנכ"לית מרכז פיתוח: "אם פעם מרצדס היה רכב מנהלים של אנשים מבוגרים, עכשיו המותג נהיה יותר ויותר צעיר. המערכת הולכת להשתלב דווקא ב- A קלאס והיא מייצגת ראייה עתידנית, אפשר לדבר למערכת בשפה טבעית ולקבל תשובות ותפריט יש יותר אופציות, ניתן לקבל כל המידע, המערכת היא מערכת לומדת. כמה הרכבים צריכים ללמוד עד שיגידו מספיק והתשובה היא אף פעם, הרכבים שלנו יהיו לומדים. לדיינר אסטרטגיה והיא נקראת קייס, היא מרכזת 4 מגמות עיקריות – C קישוריות, הרכבים שלנו מקושרים אחד עם השני ועם העיר החכמה, הם יוכלו לתת לנו הרבה תוכן, ילמדו את הדוחות שלנו ויוכלו לשפר איכות החיים, A – אוטונומיה, הרכב האוטונומי יעזור לך בחלום שלך, אומרים שהמוניות רובוט יוכלו לשמש כמות כפולה של אנשים באותה כמות רכבים, S – שיתוף, יש לנו מגוון רכב של מוצרים בתחום, כמו גט טקסי, אובר ועוד אפליקציות של הרכב השיתופי. E – חשמלי. לכל אחד מאלה יש האפשרות לשנות התעשייה מהקצה לקצה אך השילוב שלהם יחד זו מהפיכה".

גיל גולן, מנכ"ל מרכז פיתוח,  ג'נרל מוטורס ישראל, אמר כי "צריך להבין מה קורה בתעשיית הרכב ואיך קשור לכל אחד שנמצא פה באולם. זה עובר מהפיכות, אחת מאחורי הקלעים אך אינטנסיבית, לא הייתה מהפיכה כזו שלוקחת הרבה שנים ותשפיע על הרבה דברים. בנוסף יש חצי מהפיכה שמתרחשת ברקע ומשפיעה על כולנו, יצור חשמל בעולם הולך ונעשה זול מאוד, מערכות סולריות הופכות להיות המקור הכי זול ליצור חשמל, כבר היום במדינות בארה"ב, כמו ניו מקסיקו ועוד, יצור חשמל עולה 3 סנט, אין דבר כזה, 3 סנט, שברולט שלנו, לתדלק אותו כזה מיכל מלא בחשמל עולה, אם יש לו 60 ק"ק וואט, 1.8$, פחות מפחית קולה. "

 

 

לדבריו, 4 מהפיכות שקורות בקצבים שונים ובהיקפים שונים בתעשייה וביחד הופכות המהפכה לאמיתית, הראשונה היא חיבוריות, רכב עובר להיות מאי מבודד לפלטפורמה מחוברת עם עשרות צ'נלים לרכב. שנייה – הנעה – הנעת רכב עוברת ממנועי שריפה פנימית להתנעה חשמלית, כדי שתבינו, אין יותר השקעה בעולם במנועי שריפה פנימית. הצהרנו שכל המכוניות שלנו יהיו חשמליות ב- 2020.זה מאתגר איך מתניעים הרבה רכבים. מהפיכה שלישית – אוטונומית - החלפת הנהג בנהג רובוטי. כבר היום ל- GM יש את המס' הגדול של מכוניות אוטונומיות, בעיקר בארה"ב אך גם בישראל, מכוניות אלה נוסעות תקופה לא מבוטלת, לומדת, המהפיכה יצאה לדרך ולא ניתן לעצור את זה. מהפיכה רביעית – מהפיכת השימוש לשימוש מזדמן בכלי רכב, מוזילה השימוש ברכב משמעותית לכל אחד מאיתנו. סעיף עלות הרכב הולך ויורד.

 

"צריך להבין לאן הולכים עם זה, שכל 4 המהפכות יושלמו, לא יהיה צורך בתחנות דלק, ב- 4 נתיבים, צמתים, שלטים, יש 1.2 מיליון הרוגים בשנה, חב' ביטוח שמבטחות כלי רכב יצטרכו לשנות את פרופיל העבודה שלהן, הריסק בפריפריה מול ערים ישתנה משמעותית."

 

עדי אופק: "אנחנו רק בתחילת דרכנו, יש המון המון אנשים מדיינר שפונים אלי מכל הרמות שרוצים לבוא לישראל ולעבוד אך כרגע התהליך מסובך. הצד השני הוא הטסטים, מביאים רכבים מגרמניה וצריך לעלות אותם על הכביש, יש את תהליך היבוא מחו"ל ולפעמים מגיעים עם משהו שונה ממה שיש בארץ, אז איך בעצם מעלים אותם על הכביש? זה איפה שאנחנו נמצאים בשלב זה."

 

גיל גולן: האתגר שלנו כמדינה מתחיל בזה שיש מספר רב של משרדים שכל אחד חושב שהוא אחראי על משהו, משרד הכלכלה, התחבורה , האוצר, לכל אחד חלק בעוגה אך אף אחד לא לוקח על כך אחריות, אנחנו ארגונים מאוד קטנים, אין לנו משאבי להתעסק עם גופי ממשלה. אנחנו צריכים יכולת להביא לפה כלי רכב, לא מייבאים רכב להתחרות ביבואנים אלא לטסט ומבחינתנו זה ציוד כמו הזמנה של מחשב וצריך לעבוד בצורה מהירה, לנטרל את המכס שמביאים כלי רכב לארץ, חייבים לתת לזה עדיפות להזרמתם פנימה. יש כל מיני מערכות, קוקפיט שחייבים לעשות את המעבר במהירות, זה נתקע במכס, זה יושב במעבדה או משרד, זה לא יוצא החוצה, זה לוקח הרבה זמן.  הכל זה בלחץ של זמן, הפרויקט הבא לא יגיע אלינו כי בזמן שמתעסקים פה הם מסיימים שם. אנחנו צריכים כמדינה להתעסק עם זה כאוטוסטרדה, נפגשתי עם שרי הכלכלה והתחבורה, לכל אחד סמכות אך אין אחד עם כל הסמכות. יש להקים ועדה בינמשרדית שתרכז את כל הפעילות.

 

עדי אופק: בישראל, תלוי ברגולציה והמוכנות, יש כבר היום רכבים אוטונומים שנוסעים על הכביש, המעבר לאוטונמיה מלאה זה ה- 20% של הדיוק האחרון. יש הצהרות כי מ- 20, 20 ומעלה נתחיל לראות רכבים על הכביש, זה יתחיל ברכבי יוקרה כי ניתן להעמיס עליהם את כל המערכות ויתחיל ברכבים חדשים ויקח זמן עד שיגיע לכל הרכבים. זה ייקח קצת זמן.

חדשות חמות

צרו קשר

רחוב החשמונאים 84 תל אביב, ת.ד 20027 מיקוד 6713203
+972-3-563-1010 +972-3-563-1010 +972-3-561-9025 +972-3-561-9025 chamber@chamber.org.il
*
*
*
*
*
חבר לשכה?
*
*
Change the CAPTCHA code