-
ועידת הרכב: CARS 2018
- תוכנית הועידה
- הועידה בתקשורת
- רישום לנסיעת מבחן - אופל אינסיגניה החדשה
- ועידת Cars 2018: מי היה ומה אמרו?
- נתפסו במצלמה
- פאנל: האם הרגולציה שמה ברקס למוסכי ההסדר?
- פאנל: אקזוטיקה שם המשחק
- פאנל: מכונית חשמלית ושמה תשוקה
- פאנל: מרכזי פיתוח לרכב העתיד בישראל מניעים את המהפכה האוטונומית
- הרצאת מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל
- הרצאת נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין
- הרצאת אלעד צרפתי, סמנכ"ל מוביליי
- הרצאת חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל
- הרצאת אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל
-
ועידת הרכב : CARS 2017
-
ועידת הרכב: CARS 2016
-
ועידת הרכב: CARS 2015
-
ועידת הרכב: CARS 2019
הרצאת חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל
משברים איומים והזדמנויות בעולם הרכב
"העולם שלנו משתנה. מה שהיה זה לא מה שיהיה. מה צפוי בענף הרכב בשנים הקרובות הזדמנויות וחוזקות ? חולשות – עודף טכנולוגיה ותקלות חדשות. הסייבר הופך היום למשהו מאוד משמעותי. יש ריבוי של מותגים והגלובליזציה יוצרת תחרות על כל משמעויותיה. הרווחיות הולכת וקטנה, כשהייתי ילד היה פרייווט וטנדר, לאן הגענו עכשיו? יש כל כך הרבה אופציות. קבלני משנה ישחקו כסאות מוסיקאליים. יש מגבלות של חקיקה. יש מגבלות של מחזורים. חוסר וודאות בעלות הכסף [שערי מטבע] בגלל שהמכירה גלובלית, נתח השוק יהיה מסוים אבל רק בגלל הבדלים של שערי מטבע הוא עלול ליפול. "כך אמר חזי שייב, מנכ"ל אופל, בועידת cars2018 של איגוד לשכות המסחר.
שייב ציין כי בלומברג חוזים שעד 2030 חצי מהרכבים שנעים בעולם יהיו בצורה כזו או אחרת מחושמלים, אולם לדעתו, זה יהיה הרבה יותר, מכיוון שמתחיל טרנד של חקיקות בכל מיני מקומות, שפשוט יאיצו התהליך.
לדעת שייב, עד 2030 החברות שמתעסקות ברכב יהיו חדשות, אך יש סיכוי ש- 50% מהן לא ישרדו. מה הפתרון? שימוש במודל המבוסס על כמה רמות: אסטרטגיה של הארגון; תפעול; דיווח ותאימות לחוקים ולרגולציות. יכולת הארגון לקבוע את יעדיו; לזהות אירועים טובים ורעים; הערכת הסיכונים והשפעתם; תגובת הארגון לסיכון; יכולת לבנות בקרה ושליטה; יכולת לתקשר חיצונית עם הסביבה ופנימית. בעידן של משבר היכולת שלך לתקשר מהר היא חשובה; ושביעות רצון הלקוחות.
שייב הוסיף כי "אף אחד לא מתכנן להיכשל אך רבים נכשלים בשל חוסר תכנון. העולם שלנו היום הוא עולם של תכנון וצריך להסתכל על מה קורה בעתיד ולהמשיך איתו".