ועידת Cars 2018: מי היה ומה אמרו?

ועידת Cars2018, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר בשיתוף עם עיתון גלובס, שהתקיימה בסופהשבוע האחרון באילת, במלון מלכת שבא.

ועידת Cars2018, התקיימה, זו השנה הרביעית, עסקה בין השאר בשינויים הטכנולוגיים אשר פוקדים את ענף הרכב בישראל ובעולם והשפעתם של מרכזי הפיתוח על עתיד הרכב בישראל; הפאנלים השונים בחנו מיהם מותגי העל של תעשיית הרכב העולמית הצובעים את השוק הישראלי והאם הרכב החשמלי העתידי כבר כאן; כמו כן, הועידה עסקה גם ברגולציה בענף, ובחנה האם היא עוצרת את מוסכי ההסדר.

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את הועידה ברעיון מהפכני ואמר כי לא יעזור אם נשקיע בתשתיות, הפקקים יעלו. לכן צריך לחשוב בצורה שונה, להבין כי זו לא אחריות רק של משרד התחבורה, זה מחייב גישה כללית. צריכים לשנות את החשיבה ולהבין שאנחנו לא צריכים להביא את האנשים מהערים השונות אל תוך מרכז העיר, אפשר לפזר את אתרי העבודה וזה יוריד את עומס הפקקים. בדרך זו אנשים לא יגיעו ברכבים לת"א. על הממשלה לאמץ תכנית כלל לאומית עם כל גורמי התכנון להשגת מטרה זו.

 

עו"ד דן כרמלי, משנה למנכ"ל לשכת המסחר, שהנחה את הוועידה ביקש מכל הדוברים לתאר את החלום המוטורי שלהם, ואף הציג את החלום שלו: תוכנית "נטו – רכב משפחתי". על פיה כל משפחה המנהלת משק בית (זוג הורים או משפחה חד הורית, עם ילד אחד או יותר, שגילם אינו עולה על 21 שנים) תהא זכאית לרכוש רכב משפחתי אחד, שמחירו לצרכן, עפ"י מחירון היבואן בישראל, אינו עולה על 131,000 ₪ (כולל מע"מ), וזאת בפטור ממע"מ.  אחת ל- 6 שנים, יהא זכאי "משק הבית המשפחתי" למכור את הרכב ולרכוש רכב חדש בתנאים זהים ובפטור ממע"מ.

 

אז מה חלומם המוטרי של הדוברים?

  • עדי אופק, מנכ"לית מרכז פיתוח, מרצדס-ישראל: Intuitive mobility - רכב העתיד יהיה מקושר איתנו, לרכבים אחרים, ולעיר החכמה. רכב העתיד יהיה אוטונומי, שיתופי וחשמלי. רכב העתיד ידע לספק לנו את המידע במקום ובזמן שאנחנו צריכים וכך יפנה לנו זמן יקר לעבודה או לפנאי שנבחר.
  • חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל: להשתתף בראלי דקאר. 
  • אילן גולדשטיין, מנכ"ל פויינטר ישראל: שימציאו חלונות לרכב שידחו כרטיסי ביקור מפתים ושחזון ה- eCall , בוא מתקינים משדר GPS לזיהוי וטיפול יעיל בתאונות, יאומץ בכל העולם.
  • ד"ר שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים: להזמין נסיעה ברכב אוטונומי באמצעות אפליקציה, להתרווח במושב האחורי ולהגיע לכל מקום בנוחות ובבטיחות מרביים ללא דאגות של טיפולים, תדלוקים וחנייה.
  • אבי משולם, מנהל מותג אסטון- מרטין בישראל: להסתכל על לונדון כמשל-להסתובב עוד כמה שנים בישראל ולראות מכוניות יוקרה כדבר שבשגרה, כחלק מתרבות מוטורית מפותחת, ובמחירים נגישים יותר. החלום המוטורי של חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל, להשתתף בראלי דקאר. 
  • גיל גולן, מנכ"ל מרכז פיתוח ג'נרל מוטורס ישראל מאמין יותר בעבודה קשה ופחות בחלומות.

 

לחצו כאן לצפייה בתמונות מהועידה!

 

בוועידה השתתפו אישים מובילים בענף הרכב, בהם מנכ"לי חברות, ראשי ארגונים ואיגודים וגורמים ממשלתיים, בכלל זה: עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר,  עדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח של מרצדס בארץ; גיל גולן, מנכ"ל מרכז הפיתוח של GM בישראל; דוד עיני, קבוצת UMI;  גלית עיני, סמנכ"לית שיווק ומכירות קבוצת UMI ; אייל כביר, סמנכ"ל שיווק לשכת המסחר תל אביב והמרכז; בועז קורפל, עיתונאי רכב ופרשן ספורט מוטורי; מייקל גרנהוף, מייסד ומנהל Maniv Mobility המשקיעה בסטארט-אפים בעיקר בתחומי הרכב החכם והניידות; אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמהSIXT ; אבי קנת, סמנכ"ל סחר קרסו מוטורס; גיא ראק, ראש תחום רכב, פיננסים ותקשורת פייסבוק ישראל; דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו איטליה; אבי משולם, מנהל מותג אסטון מרטין ישראל; חזי שייב, מנכ"ל אופל; יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד; אילן גולדשטיין, מנכ"ל פויינטר ישראל; אורלי יוסף, מנכ"לית איווקס; אלעד צרפתי, סמנכ"ל מובילאיי; לוי יצחק; מייקל גרנהוף, מייסד ומנהל Maniv Mobility המשקיעה בסטארט-אפים בעיקר בתחומי הרכב החכם והניידות; מנחה הוועידה עו"ד דן כרמלי, משנה למנכ"ל לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

 

בוועידה לקחו חלק גם חברי נשיאות לשכת המסחר, ביניהם: אלוף במיל. אביהו בן נון , יו"ר FIRST ; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; אמיר שני, בעלים ומנכ"ל משותף קבוצת עמית; אורן שחור, נשיא ICC ישראל ; מנשה כהן, יו"ר הועד המנהל של המוסד לבוררות עסקית; סולי סקאל, יו"ר קבוצת סקאל.

 

לקריאת עיקרי דברים מהפאנלים שנערכו בועידה:

רוצים לצפות בניוזלטר המסכם את האירוע? לחצו כאן!

למידע נוסף בתחום זה