זכאות לדמי אבטלה במהלך חופשה ללא תשלום

חופשה ללא תשלום - תנאי זכאות לדמי אבטלה

  • עובד שפוטר או שהוצא לחל"ת עד ליום 1.8.2020, ביוזמת המעסיק למשך 30 ימים ומעלה (נכללים גם ימי שישי, שבת וחג) זכאי לדמי אבטלה או למענק הסתגלות בהתאם לעמידתו בשאר תנאי הזכאות. החל מיום 1.8.2020 עד ליום 30.6.2021 עובד שפוטר או הוצא לחל"ת במשך 14 ימים ומעלה יהיה זכאי לדמי אבטלה. המעסיקים מתבקשים ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה בתקופת החל"ת, בתנאי שהעובדים עומדים בכל תנאי הזכאות.
  • מבוטחים בביטוח אבטלה (בני 20-67) שהשלימו תקופת אכשרה (12 חודשי עבודה מתוך 18 חודשים שקדמו לרישום בשירות התעסוקה) כשכירים, הפסיקו לעבוד ורשומים בלשכת שירות התעסוקה כמחוסרי עבודה. יובהר כי תקופת ההקלות לגבי מי שצבר רק 6 חודשי אכשרה הוארכה עד ליום 30.6.2021 - ראה קישור בנושא. כמו כן, תקופת הזכאות למענק הסתגלות לבני 67 במהלך החל"ת חודשה ביום 7.5.2020 ראה קישור בנושא.
  • שימו לב, דמי האבטלה ישולמו לעובד החל מתחילת החל"ת. העובד יוכל להתחיל לקבל דמי אבטלה גם אם הוא לא ניצל את כל ימי החופש שלו.
    להנחיות לקבלת דמי אבטלה לעובדים הנאלצים לצאת לחל"ת לחצו כאן
  • על פי הודעת הביטוח הלאומי, מי שהוצא לחל"ת בעקבות הקורונה, יוכל להתחיל לקבל דמי אבטלה גם אם הוא לא ניצל את כל ימי החופש שלו.
  • מי שנמצא בחופשה ללא תשלום מרצונו, יכול היות זכאי לדמי אבטלה רק לאחר 90 ימים מיום היציאה לחופשה ללא תשלום.
  • לתשומת לב, עבודה במהלך החל"ת גם אם מדובר במספר ימים בודדים, שוללת את הזכאות בדמי אבטלה. 
  • חזרה לעבודה מחל"ת - מי שחזר לעבודה מתבקש לדווח על כך לביטוח לאומי. לדיווח לחץ כאן

 

רישום בשירות התעסוקה

יש להרשם ללשכת התעסוקה. ניתן להרשם ללשכה בטופס מקוון או בטופס ידני.

  • רישום מקוון - יש לבצע רישום ראשוני ללשכת התעסוקה באתר (שימו לב, עד להודעה חדשה אין צורך להתייצב בלשכת התעסוקה).
  • רישום בטופס ידני - יש להגיש טופס רישום ללשכה ידני.

מידע חשוב:

  • שירות התעסוקה פרסם הודעה לפיה כל מי שירשם ברישום מכוון או בטופס ידני עד ליום 31.3.2020 תחילת זכאותו תחשב מיום 15.3.2020
  • כל מי שירשם ברישום מקוון או בטופס ידני עד ליום 31.3.2020 , תחילת זכאותו תחשב מיום 15.3.2020
  • במקביל לרישום בלשכה יש להגיש תביעת אבטלה במוסד לביטוח לאומי- ניתן להגיש תביעה גם באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.
  • במידה וחזרתם לעבוד- יש לעדכן את מוקד שירות הלקוחות בטלפון 9687*.

 

למידע נוסף: שאלות ותשובות בנושא יציאה לחופשה ללא תשלום וקבלת דמי אבטלה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה

 

מסמכים שיש לצרף לתביעה

  • אישור המעסיק על תקופת העסקה ושכר (בל/1514) - אם מדובר בעובד בחל"ת המעסיק צריך לציין שהיציאה לחל"ת היא בעקבות משבר הקורונה. כמו כן יש לציין את תאריך היציאה לחל"ת ואם התקופה לא ידועה - יש לרשום שתאריך סיום החל"ת אינו ידוע.
  • טופס 100 לכל העובדים – המעסיק נדרש לשדר טופס 100 עבור כל העובדים.
    טופס 100 היא ריכוז תלושי השכר הכולל הפרשי שכר ושכר נוסף. שידור טופס 100 ניתן לבצע מכל מערכת שכר.

 

שימו לב, מעסיקים מעל 500 עובדים מתבקשים לפנות במייל masikim@nioi.gov.il לתיאום הגשת התביעות של כל העובדים באופן מרוכז.

 

מספר ימי האבטלה המרביים המגיעים לך לפי גילך ומספר התלויים בך

 

 

זכאות לדמי אבטלה בתקופת חל"ת

 

למידע נוסף על הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום בשל ירידה בעילות העסקית עקב משבר הקורונה לחצו כאן

 

מצ"ב הודעה גנרית להוצאת עובדים לחל"ת - להורדת קובץ Word גללו מטה.

מצ"ב הצהרה ראשונית ידנית לתובע אבטלה - להורדת קובץ PDF גללו מטה.

 

 

למידע נוסף בתחום זה