בסקירה נבדקו גם הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. למשל, רכישה בחנויות פיזיות אל מול רכישה און ליין, רכישה בחנויות צעצועים מתמחות מול חנויות אחרות, עיתוי רכישת המוצרים (עונתיות), אתרי און ליין פופולאריים בחו"ל ועוד. סקירת שוק הצעצועים בוצעה על ידי חברת צ'מנסקי בן שחר.
סך המכירות בתקופת החנוכה מהווה כ-15% מסך המכירות השנתי בענף הצעצועים. לאחר שנתיים של מגפת קורונה, הצרכנים חזרו לרכוש בחנויות עצמן. מהם הטרנדים החדשים והצעצועים הנמכרים בישראל.
ענף הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם את דירוג התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים הקרוב
בתאריך 29/01/18 קיימנו מסיבת עיתונאים בה הוכרז על פתיחה במאבק נגד עודף הרגולציה ואי השוויון בין המסחר הקמעונאי לייבוא המקוון. היכנסו לצפייה בחומרים מהאירוע!
היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בין 250-200 מיליון ש"ח בשנה. ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם את דירוג התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים המתקרב בחלוקה לבנים ובנות.
ענף יבואני התחפושות באיגוד לשכות המסחר חושף את התחפושות הפופולאריות לפורים 2016: אנה ואלזה מ"פרוזן", הנסיכה סופיה, דמויות מלחמת הכוכבים והפאוור ריינג'רס. עוד עולה כי היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בין 200 ל-250 מיליון ₪ בשנה.
חג חנוכה הוא אחד השיאים השנתיים מבחינת המכירות. את דמי החנוכה כבר מזמן החליפו הצעצועים. לפי הערכות ענף הצעצועים, ההוצאה הממוצעת לילד במהלך החג תנוע בין 200 – 300 ₪, השקעת ההורים והסבים.
רמת הצריכה של הצעצועים בישראל לנפש היא מהגבוהות ביותר בעולם. מנתוני ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר עולה כי הענף מגלגל פדיון שנתי של כמיליארד ₪, כשעיקר הפעילות מתבצעת בסמיכות לחגי ישראל, עם דגש על "חגי הילדים" חנוכה, פורים ופסח, וכמובן החופש הגדול.