חודש דצמבר – חודש הצעצועים הישראלי. בקרוב יחגוג עם ישראל את חג החנוכה, החג בו נשברים שיאי מכירות הצעצועים בישראל.

סך המכירות בתקופת החנוכה מהווה כ-15% מסך המכירות השנתי בענף הצעצועים. לאחר שנתיים של מגפת קורונה, הצרכנים חזרו לרכוש בחנויות עצמן. מהם הטרנדים החדשים והצעצועים הנמכרים בישראל.

ענף הצעצועים נאמד במחזור שנתי של כמיליארד ₪ בשנה כאשר חג החנוכה (יחד עם חגיגות הקריסמס וחגיגות השנה החדשה האזרחית) מהווה את תקופת השיא בענף. מאיר קולגהפט, סגן נשיא ויו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר: "בדמי חנוכה נהנים הילדים לקבל מתנות במשחקים, פאזלים, מוצרים הרכבה ועוד. השנה, למרות הירידה בהכנסה הפנויה של משקי הבית, החפיפה של החג עם סיום השנה האזרחית והמבצעים המיוחדים, יגרמו לכך שהמכירות יהיו זהות לשנה שעברה ואף יותר".


הטרנדים הבולטים של חנוכה 2023 מושפעים מאוד מסרטים, תוכניות ילדים וסדרות ביוטיוב. כגון, דמויות מסדרות היוטיוב "קוקומלון", "ריינבוקורן" וכמובן שאר הדמויות המוכרות של דיסני וגיבורי העל. בנוסף, מוצרים ואביזרים רבים מעולמות תוכניות הבישול בטלוויזיה כמו מטבחים, אביזרי מטבח לילדים ולבובות, כלי בישול ועוד. המונדיאל בקטאר גם הוא משפיע רבות על המכירות בענף, מוצרים כמו כדורים, שערי כדורגל לחצר, חליפות ילדים של נבחרות לאומיות ושלל משחקים הקשורים למשחק הכדור הפופולרי בעולם.


המוצרים הנמכרים ביותר במהלך השנה היו: משחקי חברה, ערכות יצירה, משחקי הרכבה, צעצועי התפתחות לגיל הרך, בובות, כלי רכב וחניונים.


סיגל כספי, מנכ"לית רשת הצעצועים "טויס אר אס" וחברת הנהלת ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר: " לאחר שנתיים של ריחוק חברתי, בחג החנוכה השנה, סבתא וסבא חוזרים לחנויות. מי שאחראי על דמי החנוכה והמתנות לחג חוזרים לבלות עם נכדיהם בחנויות הצעצועים ומגיעים איתם פיזית לחנויות ומעצימים יחדיו את חוויה הקניה".

למידע נוסף בתחום זה