משקיעים את דמי החנוכה בחנויות הצעצועים, ומוצאים תעסוקה משפחתית וחברתית לחורף

ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מדווח על עלייה משמעותית בצריכת צעצועים ומשחקי קופסה לקראת חג החנוכה. על פי נתוני הענף, כבר בימים אלו שלפני החג מורגשת עליה של כ-10% - 20% ברכישת הצעצועים.
על פי הענף, מגמה בולטת השנה בחנויות הצעצועים היא המוצרים התואמים: מדובר במוצרים אשר תואמים למותגים הגדולים באיכותם, אך זולים באופן משמעותי מכיוון שאינם ממותגים.

לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל "שחק-נא": "בשל יוקר המחיה אנשים מחפשים את המוצר הזול והאיכותי, והמוצרים התואמים הולכים ותופסים תאוצה. למרות זאת, לא מוותרים באופן מוחלט על המותגים, אבל עושים השלמות עם מותגים תואמים זולים יותר (כדוגמת "BestLock" במוצרי "Lego")".

מענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר נמסר כי חרף עליית המחירים על ידי הספקים בחו"ל, המחירים בחנויות המשחקים לא עלו, אלא אף נכנסו למבצעים אטרקטיביים ברוח החג – החל ממוצר שני ב-50% הנחה ועד מוצר שני במתנה.

כמו כן, בענף מבהירים כי המוצרים באינטרנט לא מהווים תחרות ממשית לרכישה בחניות, הן בשל המחירים הגבוהים ברכישה באינטרנט והן בשל היעדר ההנאה במגע ובחירת המשחק על ידי הילדים.
למידע נוסף בתחום זה