פאזלים ומשחקי הרכבה זוהרים במיוחד לחג האורים

חג חנוכה הוא אחד השיאים השנתיים מבחינת המכירות, כך מוסרים בענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר. החגיגה מתחילה כשבועיים לפני החג, אך ניכרת פעילות ערה גם במהלך שבוע חופשת החנוכה. את דמי החנוכה כבר מזמן החליפו הצעצועים. לפי הערכות בענף, ההוצאה הממוצעת לילד במהלך החג תנוע בין 200 – 300 ₪, השקעת ההורים והסבים.

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת "שחק נא", מציין כי "בחג החנוכה מוכרים כ25% מכלל מכירת הצעצועים במהלך השנה. שוק הצעצועים מגלגל כמיליארד ₪ בשנה. בחלק ניכר מהצעצועים הנמכרים בארץ, המחירים זהים למחירי חו"ל, על אף הוצאות השינוע ועלויות בדיקות התקינה הגבוהות בארץ".

 

לקראת חנוכה השנה חנויות הצעצועים וחברות המשחקים ערוכות עם מגוון גדול של צעצועים ומשחקים חדשים לכל הגילאים, חלקם יצאו לשוק רק לאחרונה.

 

אז מה מחכה לנו על המדפים?
לדברי קלוגהפט, "מטבעו ענף הצעצועים הוא ענף דינאמי, הנע על כנפי דמיון היוצרים ברחבי העולם. בנוסף לקלאסיקות שתמיד היו ויהיו פופולאריים, כמו מונופול, לגו ומשחקי קופסה למיניהם, השנה ניתן לראות גם כמה חידושים בתחום, כגון: פאזלים ומשחקי הרכבה זוהרים במיוחד לחג האורים; פאזלים תלת-ממד של מבנים לאומיים שונים, כדוגמת הביג-בן (Big Ben) מגדל אייפל (Eiffel Tower) או האמפייר סטייט בילדינג (Empire State building); וכן של דמויות מסרטים פופולאריים, כגון 'הדינוזאור הטוב', 'מלחמת הכוכבים- הכח מתעורר' (Star Wars) ו'המיניונים'.

 

ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר, מאגד בתוכו כ-75 חברים, יבואנים ובעלי עסקים, חלקם מציגים בתערוכות הנערכות מדי שנה לקראת תקופות השיא בביקוש: חגי תשרי, חג החנוכה וחג הפסח. בתערוכה מציגים את מיטב החידושים בתחום, ביניהם מותגים עולמיים ואף מוצרים בעלי תכנים ייחודיים המותאמים מבחינת שפה ועניין לצרכן הישראלי.

 

למידע נוסף בתחום זה