פורים 2016: מצעד התחפושות הפופולאריות

ענף יבואני התחפושות באיגוד לשכות המסחר חושף את התחפושות הפופולאריות לפורים 2016: אנה ואלזה מ"פרוזן", הנסיכה סופיה, דמויות מלחמת הכוכבים והפאוור ריינג'רס. עוד עולה כי היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בין 200 ל-250 מיליון ₪ בשנה.

ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם את דירוג עשר התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים:
1. אנה ואלזה הנסיכות מ"פרוזן"
2. הנסיכה סופיה
3. דמויות מלחמת הכוכבים
4. פאוור ריינג'רס
5. סמי הכבאי
6. גיבורי העל סופרמן וספיידרמן
7. מפרץ ההרפתקאות
8. המיניונים
9. בוב הבנאי
10. צבי הנינג'ה


לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא: "'גם השנה מורגשת עלייה בביקוש לתחפושות למבוגרים. התחפושות הפופולאריות למבוגרים הן בעיקר דמויות מהאגדות, כגון מגדת עתידות, אביר, רובין הוד, שודד ים, ועוד. בנוסף, קיימת חיבה גם לשמלות של פרוזן למבוגרות, חולצות טישרט חדשות של גיבורי פעולה, נערת גלידה; וכן דמויות מוכרות של פוליטיקאים, כמו ברק אובמה ובנימין נתניהו. כמובן שגם תחפושות זוגיות המשלימות אחד את השני פופולאריות. מחירה של תחפושת למבוגרים מגיע עד לכ-300 ש''ח עבור תחפושת מושקעת במיוחד."


מאיר קלוגהפט,יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר


"מחירי תחפושות לילדים נעים בין 50 ל-200 ש"ח, כולל המותגים הפופולאריים." מציין קלוגהפט. "נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה, והיקף המכירות שלו עומד על כ-200 עד 250 מיליון ש"ח".

יצוין כי מחירי התחפושות זולות השנה בכ-20% לעומת השנה שעברה. "ניתן לציין שמה שמשפיע בין היתר על המחירים הוא יבוא של תחפושות מאתרי אינטרנט שונים. אך בנושא זה חשוב לזכור כי חלק מהתחפושות המיובאות אינן עוברות בדיקות תקינות, וקיימת סכנת דליקות, סכנת חנק מבליעת כפתור רופף ואף הרעלה עקב חשיפה למתכות כבדות".

בתוך כך, לאחרונה פנה קלוגהפט אל ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, בהצביעו על תופעת רכישת מוצרים שונים ומוצרי ילדים בפרט (צעצועים מוצרי תינוקות, תחפושות) באמצעות אתרי רכישות בעולם הצוברת תאוצה בשנים האחרונות. לדבריו, למרות החיסכון בעלות המוצרים עליו מדווחים הרוכשים, נראה כי לא ניתנת מספיק תשומת לב לסיכון הכרוך ברכישה ושימוש במוצרי ילדים, שייתכן ואינם עומדים בתקני בטיחות כלל, עניין שעלול להוביל אף לאסון. לשמחתנו, קיבלה יו"ר הוועדה את המלצת ענף הצעצועים וצפויה לקיים דיון בנושא.

לדברי קלוגהפט, מוצרי פורים תקינים נבדקים על-פי תקן ישראלי ונבחנת עמידותם לדליקות ועשייתם מחומרים שאינם רעילים. בנוסף, מקפידים על כך שלא יכללו חלקים קטנים או כפתורים העלולים לגרום לחנק. המוצר המוגמר חייב להיות ללא גישה לחומרי המילוי, והתחפושות חייבות לכלול הוראות אזהרה מפני אש ומקורות חום. כמו כן, נבדקת הימצאותם ותקינותם של פתחי האוורור במסכות השונות.

למידע נוסף בתחום זה