לטענת איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, מתווה המיסוי החדש שנקבע ע"י רשות המסים פוגע בהטבות המס הקיימות למערכות בטיחות ולרכב תלת גלגלי.
המוסד לביטוח לאומי מבזה פסק-דין של בית המשפט העליון משנת 2013, שמחייבו לעדכן את מחירון האביזרים שלא עודכן מזה כ-18 שנים, ושמכוחו משולמים לחברות האבזור התשלומים בגין טיפול ברכבי הנכים.
רשות המיסים הודיעה כי הצו הקובע את שיטת מיסוי הרכב הדו גלגלי בישראל בשיטה המשלבת נפחים והספקים גם יחד, הוארך בשנה נוספת בחתימת שר האוצר ח"כ משה כחלון.
בעקבות פעילות איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי, הופחת את שיעור מס הקניה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק והספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, מ-40% ל-25%, וזאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד 30.06.2017.
איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר בוחן את השינויים של האוצר בשיטת מיסוי כלי רכב דו-גלגליים, ומציע, ובייחוד לאור העומסים תחבורתיים כבדים באזור גוש דן, להפחית מיידית את רמת המיסוי של הכלים המשמשים לפתרון תעבורתי, עירוני ופרברי שהספקם עד 25KW ולהעמידו על שיעור נמוך מ 40%.
לקראת דיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים בעניין תקנות מס ערך מוסף, גיבשה טלי דרורי-ברנר, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר, נייר עמדת האיגוד בבקשה לסגת מהתיקון המוצע בתקנת מס ערך מוסף, אשר מכלילה בתשלום המע"מ גם רכבים דו-גלגליים.
איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר קורא לשר האוצר, להציל את עתיד הספורט המוטורי ולהחזיר את המצב של שיעור מס קניה של 19.2% ששרר עד דצמבר 2013.