חוק הספורט המוטורי: אושרה תקנת יבוא כלי רכב תחרותי

בדיון שהתקיים ב- 17.5.11, בוועדת החינוך, התרבות והספורט, אושרה חבילת תקנות הנהיגה הספורטיבית האחרונה שעניינה יבוא כלי רכב תחרותי וחלקי חילוף הנחוצים לקיומם החוקי של מרוצי ספורט מוטורי. טל ברנר דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר ת"א והמרכז: זהו עידן חדש בתרבות הספורט בישראל.

התקנות שאושרו הבוקר קובעות הוראות ליבוא כלי תחרותי וחלקי חילוף אשר אינם טעוני רישום רישיון מכוח פקודת התעבורה. התקנות מבדילות בין יבוא אישי ויבוא מסחרי אך בשני המקרים מותנה יבואם בהמצאת רישיונות, כגון רישיון נהיגה תקף בכלי תחרותי המתאים לסיווג הכלי התחרותי ואישור כי הכלי המיובא כשיר להירשם ככלי תחרותי על פי תקנות רישיון תחרותי. כמו כן, על המבקש לייבא כלי תחרותי חלה חובה שלא להפר מספר הוראות לתקופה של 6 חודשים שקדמו להגשת הבקשה, ביניהן יבוא ללא בקשת היתר, השגת אישור על סמך מידע כוזב, אי-דיווח על תקלה ואי פעולה בהתאם להנחיית הרשות המוסמכת (RECALL). כמו כן, אישרה הוועדה את האיסור של מכירת כלי תחרותי אשר יובא ביבוא אישי לתקופה של 3 חודשים מיום שחרורו מהמכס, זאת בכפוף לוועדת חריגים במקרה הצורך. מטרת האיסור למנוע מהיבוא האישי להפוך למסחרי. סעיף נוסף שאושר בוועדה, עניינו הגבלת הרשות הרלוונטית במתן האישורים ל-14 ימי עבודה מיום השלמת הגשת המסמכים במלואם. 

אישור התקנה היום סתם את הגולל על סאגת תקנות חוק הנהיגה הספורטיבית - סאגה שהחלה עוד בשנת 2005, עם חקיקתו בכנסת. עתה, עם אישור חבילת התקנות האמורה וחרף קשיים מקצועיים ובירוקרטים, השלים משרד התרבות והספורט את המהלך אשר אמור לקדם קיומם של אירועי ספורט מוטורי חוקיים לראשונה בישראל.

תגובת טל ברנר דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר ת"א והמרכז:

אישור תקנת יבוא כלי רכב מוטוריים לישראל אתמול בבוקר בכנסת מהווה סוף לתהליך שנמשך יותר מ-15 שנה. זהו עידן חדש בתרבות הספורט בישראל

בתגובה לאישור תקנת יבוא כלי רכב מוטוריים בישראל, אתמול בבוקר בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, אמרה טל ברנר דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר ת"א והמרכז, כי: 

"האיגוד מברך על אישור התקנה האחרונה של "חוק הנהיגה הספורטיבית בישראל" - תקנת הייבוא. זהו עידן חדש בתרבות הספורט בישראל. באישור התקנה היום בא לסיומו תהליך שראשיתו מלפני למעלה מ- 15 שנה וכעת תהיה האפשרות לייבא אישית ומסחרית רכבים שישמשו את הספורט המוטורי בישראל בהיקף של אלפי כלי רכב בשנה. אני מברכת את מנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית, יוסי ניסן, משרד הספורט, ויו"ר וועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ אלכס מילר על המאמצים להשלמת תקנות הנהיגה הספורטיבית. האיגוד רואה חשיבות רבה בענף ספורט זה ומברך את ציבור הרוכבים".

למידע נוסף בתחום זה