הפתרון לעומסי התנועה הכבדים - הפחתת המיסוי על כלי רכב דו גלגלי

איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר בוחן את השינויים של האוצר בשיטת מיסוי כלי רכב דו-גלגליים, ומציע, ובייחוד לאור העומסים תחבורתיים כבדים באזור גוש דן, להפחית מיידית את רמת המיסוי של הכלים המשמשים לפתרון תעבורתי, עירוני ופרברי שהספקם עד 25KW‏ ולהעמידו על שיעור נמוך מ 40%.

מזה כשנתיים, רשות המיסים פועלת לקדם מהלך לעדכון המיסוי בענף הרכב הדו גלגלי, תוך רצון לבטל את האבחנה בין אופנוע לקטנוע. במסגרת המהלך פעלה רשות המיסים לצמצם את התבססות המיסוי על אבחנה טכנית או נפח מנוע ובמקום זאת עברה לבסיס מס לפי הספק. ואכן הצו שפורסם (24.8.15) קובע את כי שיעור המס על רכב דו גלגלי ינוע מ 40% עד 70% בהתבסס על הספק. מהלך זה תואם את התקינה האירופית לפיה סיווג הכלים יתבסס על הספק ולא על נפח מנוע.

טל ברנר-דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר 

בתגובה להודעת משרד האוצר לפיה יחולו שינויים בשיטת מיסוי כלי רכב דו-גלגליים, אמרה טל ברנר-דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר כי "האיגוד ילמד את הרפורמה ואת השלכותיה בימים הקרובים. לדעתנו, כבר עתה קיים צורך, ובייחוד בנסיבות הקיימות של עומסים תחבורתיים כבדים באזור גוש דן, להפחית את רמת המיסוי של הכלים המשמשים לפתרון תעבורתי, עירוני ופרברי שהספקם עד 25KW‏ ולהעמידו על שיעור נמוך מ 40%."

באיגוד מתרעמים כי בעשור האחרון הופחת נטל המס על רכב בכלל ועל רכב קטן בפרט, כך ששיעור המס על כלי רכב קטנים נמוך משיעור המס על קטנועים. "אין לכך אח ורע בעולם. בעולם קיימת מגמה ברורה של עידוד נסיעה בכלי רכב דו-גלגלי תוך הבנה ברורה של היתרונות של רכב דו גלגלי."

"להפחתת המיסוי יתרונות רבים, בכלל זה מחירי רכישה נוחים; צריכת דלק מופחתת; תרומה להפחתת הגודש והגדלת התרומה המשקית עקב צמצום שעות הנסיעה."

"בימים אלה, על המדינה להיערך לקראת עומסי התנועה הכבדים הצפויים באזור המרכז בעשור הקרוב ולצמצמם באמצעות הגדלת השימוש באופנועים וקטנועים עירוניים שהספקם עד 25 KW על ידי הורדת המיסוי ובכך להשיג יתרונות רבים, בכלל זה מחירי רכישה נוחים; צריכת דלק מופחתת; תרומה להפחתת הגודש והגדלת התרומה המשקית עקב צמצום שעות הנסיעה. אין האיגוד מציע הפחתה על כלל הכלים, אלא הפחתה אך ורק על כלים קטנים ובינוניים שתרומתם להקטנת הגודש אינה מוטלת בספק", מדגישה ברנר.

למידע נוסף בתחום זה