ליאת ברנשטיין | יעוץ פיננסי וליווי עסקי | מאמרי דעה | 23/04/2012

כיצד להפוך את הבנק לשותף עסקי?

ראשית אין כאן נוסחת קסם שתאפשר לכם לקבל אשראי ללא הגבלה, אך בהחלט אם תתנהלו על פי הכתוב הבנק יהיה גמיש יותר ויהיה מוכן ללכת לקראתכם כברת דרך ברגעי המשבר. אז את מי הבנק אוהב לאהוב? מה עליכם לעשות כדי להפוך ללקוח שלבנק קל להתנהל מולו? להלן עשרת הצעדים שישפרו את מערכת היחסים שלכם מול ספק המצן של העסק:

1.      לכל לקוח יש פקיד לקוחות שמטפל בחשבונו, דאגו שהפקיד יכיר אתכם (קצת פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי שלכם), יכיר את העסק, מה אתם עושים? מה המטרה שלשמה הוקם העסק? מי הלקוחות שלכם?. במידה ומחזור ההכנסות שלכם גדול בקשו פגישת היכרות מנהל הסניף או המרחב ואף הזמינו אותם לבקר בעסק. מניסיון לאחר ביקור בעסק מצטיירת תמונה של העסק, המקום והאדם העומד מאחורי המספרים היבשים.

2.      פעם בשנה (או ברבעון, תלוי בעסק), הגישו דוח קצר לבנק , לא יותר מ 3 עמודים המסכם את השנה שחלפה, כולל הנתונים הכספיים וניתוח קצר שלהם, אתם יכולים להיעזר ברואה החשבון, הדבר יועיל גם לכם, ושוב תלוי בגובה האובליגו, לוו את הגשת הדוח בפגישה קצרה עם מנהל מרחב, מנהל הסניף או הפקיד.

3.      נהלו תזרים מזומנים , דף חשבון בנק עתידי אשר יחזה את היתרה בבנק עד 3 חודשים קדימה, כאשר ככל שטווח הזמן קרוב יותר רמת הדיוק גדלה. תזרים המזומנים יזהה עבורכם נקודות בהם אתם עלולים לחרוג מהחשבון ואף תזהו את הסיבה. בואו מבעוד מועד להתייעץ עם הבנקאי ולפתור את החריגה העתידית,  אל תחכו לרגע האחרון. (כמובן שתדירות החריגות לא יכולה להיות גדולה כי אז צריך פתרון קבע אחר).

4.      אל תחכו שפקיד הבנק יתקשר אליכם כדי להודיע על החריגה בחשבון, עדכנו אותו מבעוד מועד וספרו לו כיצד זה ייפתר.
5.      אל תתנו לפקידים לרדוף אחריכם עבור מסמכים שהבטחתם, חתימות שצריך לחתום, פקסים שאתם צריכים לשלוח. הקפידו לעבוד בדייקנות מולם.

6.      עמדו ובהתחייבויות,  הראו שניתן לסמוך עליכם ושאתם מנהלים את החשבון והעסק ולא שהחשבון מנהל אתכם.

7.      אם ישנה בעיה שחוזרת על עצמה הציפו אותה, ובקשו פיתרון קבע ולא זמני.

8.      המלצה שלי לכל עסק גדול לפתוח חשבון ביותר מבנק אחד, במהלך חייו של עסק יש סיכוי גבוה להיתקלות בבעיה פיננסית זו או אחרת והזדקקות לאשראי נוסף רגעי או קבוע מעבר למאושר. אם לא תהיו תלויים בבנק אחד זה יקל עליכם לתמרן ברגעים אלו וגם הבנק לא ירגיש שהכול תלוי רק על כתפיו ושהוא נושא בכל הסיכון.

9.      נהלו משא ומתן והשוו מחירים על השירותים השונים שאתם מקבלים, כך הפקידים יבינו שיש לכם אלטרנטיבה וע"י כך תצרו תחרות יזומה.

10.  כמובן לא לשכוח יחס אישי לעובדי הסניף וחיוך , אני יודעת שיש כעס גדול כלפי המערכת הבנקאית והעמלות שהיא גובה, אך הפקידים אינם ממקבלי ההחלטות וכאדם פרטי בודד אין לכם כל השפעה לכן : IF YOU CANT FIGHT THEM JOIN THEM .
 
במידה ותפעלו על פי ההמלצות תהפכו ללקוח ברמת סיכון נמוכה, כזה שאפשר לסמוך עליו והתוצאה תהיה הוזלת עלויות והפיכת הבנק לשותף עסקי, לספק שאכפת לו ממך ומהעסק.

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.