טורי דעה - ועידת הרכב 2015
-
07/01/2015 | מאמרי דעה | אסף אלפסי | ראש ענף רכב וחלפים במכון התקנים הישראלילנהוג חכם ובצורה מבוקרת
ענף התחבורה בעולם התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכמותו גם בישראל. מספר הרכבים העולים לכביש כל שנה גדל בהתמדה, וכך עולה גם הסיכון למעורבות רכבים בתאונות.
-
04/01/2015 | מאמרי דעה | בועז סופר | מנכ"ל רציונאל פרויקטים כלכליים בע"מ, לשעבר סמנכ"ל רשות המסיםמיסוי רכב - מבט על
שיחות סלון על מסים מייצרות תגובות דומות עד זהות, בקרב אזרחי ישראל: אנחנו בעד מס אמת (כל עוד הוא לא נגבה ממני); המיסוי גבוה מדי (ואל תבלבלו אותי עם עובדות); וכל מה שצריך כדי לפתור את בעיות המדינה זה קצת שכל במשרד האוצר... כאשר מדובר ברכב, מתווסף אלמנט אמוציונלי – כל מי שנוהג ברכב משוכנע שזה הופך אותו למומחה לתחבורה.
-
04/12/2014 | מאמרי דעה | דודי וירניק | נשיא NNG, מפתחת תוכנת iGOהרכב המחובר – עתיד חווית הנהיגה בישראל
לא רחוק היום בו כל מכונית חדשה שתרד מפס הייצור תדע "לדבר" עם הנהג שלה. בעולם זה כבר קורה: מכוניות מחוברות הופכות לאט לאט לדבר שבשגרה, הנהגים מתחברים למידע שוטף און-ליין המועבר אליהם דרך מערכת המולטימדיה של הרכב, עדכוני תנועה, דיווחי מזג אוויר, ניווט נוח וקל – הכל און-ליין וזמין, בצורה נוחה וקלה ברכב עצמו.
-
04/12/2014 | מאמרי דעה | עוזי יצחקי | מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכיםחוק רישוי שירותים לרכב - היום שאחרי
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בראשותו של השר ישראל כ"ץ מרכז את מאמציו ומשאביו בתקופה זו במספר תחומים עיקריים: פיתוח התשתיות ביבשה ובנמלים ובתעופה, הקמת והפעלת מערכות להסעת המונים ושיפור התחבורה הציבורית, פעילות להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים וקידום רפורמות שתכליתן שיפור השירות והפחתת יוקר המחייה.
-
03/12/2014 | מאמרי דעה | עו"ד דן כרמלי | משנה למנכ"ל באיגוד לשכות המסחר ומנחה ועידת Cars 2015יוקר המחייה – "הרכב המשפחתי": יקר איתו, ואי-אפשר בלעדיו
"הרכב משפחתי" הפך בעשורים האחרונים למוצר צריכה בסיסי לכל משק בית בישראל. אדם בוגר המנהל משק בית, בוודאי אם הוא נשוי ועל אחת כמה וכמה אם יש לו ילדים, זקוק באופן בסיסי להחזיק כלי רכב: כדי לצאת ולחזור מהעבודה במהירות ויעילות, או כ"כלי עבודה", לצורך ניידות אישית וניהול משק הבית, כדי להסיע את ילדיו לצורך פעילויות חוץ-בית ספריות, חינוכיות וחברתיות, וגם כדי לבלות ולקיים אורח חיים משפחתי- מודרני ברמה סבירה.
-
03/12/2014 | מאמרי דעה | אורי מימון | מנכ"ל ובעלים של מ.ר.מ. מידע רכב ממוחשב בע"מעולם חלקי הרכב
עולם הרכב הנו מהמורכבים ביותר בתעשיות הייצור בעולם. תעשיית ייצור הרכב עוברת בשנים האחרונות מהפך טכנולוגי עצום. שילוב מנועי חשמל, שבא לידי ביטוי ברכב היברידי ובהנעה חשמלית מלאה, מביא תנופה תעשייתית חדשה. רכבים ללא תיבות הילוכים, הישענות על מצברים והשאיפה להפחתת השימוש במנועי הבעירה הפנימית נמצאים במוקד השינוי. התעשייה מכוונת לעתיד של שימוש בהנעות חשמליות הניזונות ממקורות אנרגיה שונים – מצברים, כבלים, גנרטורים וכמובן, עם הפנים קדימה למימן.
-
03/12/2014 | מאמרי דעה | מוני בר | יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינגענף השכרת הרכב והליסינג - שק החבטות של הרגולטורים
מזה שנים אנו עדים להתקפות חריפות על ענף השכרת הרכב והליסינג בטענה שיבואני הרכב מעלים מחירים כדי לממן הנחות לחברות ליסינג בטענת "הסבסוד הצולב". שר התחבורה אף מינה ועדה ציבורית בראשות פרופ' ירון זליכה להגברת התחרות בענף, שתמכה בתאוריה שגויה זו, והמליצה גם לאפשר יבוא מקביל.
-
03/12/2014 | מאמרי דעה | רונן לוי | יו"ר איגוד המוסכים בישראלשוק הרכב בישראל - כשל שוק מתגלגל
שוק הרכב בישראל עבר מהפכה דרמטית בעשור האחרון כתוצאה משיטת שווי השימוש לרכב ומיישום מעוות ושגוי של "הצו המוסכם" ליבואני הרכב.
-
03/12/2014 | מאמרי דעה | יקי אנוך | נשיא איגוד יבואני הרכב בישראלחוק רישוי רכב
אין מסובך יותר מתקנות יבוא הרכב והחלפים לישראל. כל מנהל במשמרתו ניסה לעשות סדר, מלווה בכוונות טובות. לרוב, התוצאה לא ענתה על צורכי השוק ולא עמדה בקצב השינויים. די בבחינת השינויים התכופים בנוהלי יבוא חלקי חילוף בעשור האחרון כדי לראות שכל שינוי שבא להיטיב יצא מקלקל.