עוזי יצחקי | מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים | מאמרי דעה | 04/12/2014

חוק רישוי שירותים לרכב - היום שאחרי

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בראשותו של השר ישראל כ"ץ מרכז את מאמציו ומשאביו בתקופה זו במספר תחומים עיקריים: פיתוח התשתיות ביבשה ובנמלים ובתעופה, הקמת והפעלת מערכות להסעת המונים ושיפור התחבורה הציבורית, פעילות להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים וקידום רפורמות שתכליתן שיפור השירות והפחתת יוקר המחייה.
חלק מהרפורמות והשינויים המבניים כבר הושלמו ואנו רואים תוצאות מעשיות בפועל כמו רפורמת "השמיים הפתוחים" במסגרתה צנחו מחירי הטיסות, נוספו יעדים נוספים וחברות תעופה רבות החלו לטוס ארצה. גם בתחום רישוי נהיגה ורכב הושלמה מהפכת השירות וארבעה מיליון נהגים מוחאים כפיים לשירותים מקוונים ומוזלים ובעיקר מהחיסכון בצורך להגיע למשרד הרישוי.

אחת מהרפורמות החשובות ואולי אף המשמעותית ביותר אותה מוביל השר ישראל כ"ץ היא הרפורמה בענף הרכב. ועדת הכלכלה של הכנסת אמורה להשלים במהלך חודש דצמבר את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית של חוק רישוי שירותים לרכב. החוק מסדיר בחקיקה ראשית את כלל העיסוקים והשירותים המוסדרים כיום בצווי הפיקוח וכן עיסוקים ושירותים נוספים הטעונים הסדרה, החוק גם קובע הוראות חדשות ומעודכנות לנוכח השינויים שחלו במהלך השנים בענף הרכב ובשירותים הניתנים בו. בחוק שולבו ההמלצות של הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב אשר בחנה את התחרותיות בענפי הרכב השונים והמליצה על נקיטת צעדים במטרה להוריד את המחירים ולשפר את רמת השירות לציבור הצרכנים. יישום סעיפי החוק בנוסח שאושר יסיר חסמי החרות וכשלי שוק שורשיים והיסטוריים בענף ויביא לשכלול המידע שיעמוד לרשות הגורמים השונים ואף כל ציבור בעלי כלי הרכב במדינת ישראל.

במחצית הראשונה של שנת 2015, אם אכן יאושר החוק, יוכנו תקנות, נהלים והוראות כדי לתרגם את עבודת החקיקה לביצוע בפועל בתחומים השונים: יבוא כלי רכב (כניסתם של יבואנים נוספים לשוק) שירותי תחזוקה (טיפול בכל המוסכים) חלקי חילוף (מגוון רחב וזול יותר) ועוד.
היום שאחרי החוק מבשר על תחילתה של מהפכה אמיתית לטובת אזרחי מדינת ישראל!

פורסם בגלובס ב- 17.12.14
למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.