דודי וירניק | נשיא NNG, מפתחת תוכנת iGO | מאמרי דעה | 04/12/2014

הרכב המחובר – עתיד חווית הנהיגה בישראל

לא רחוק היום בו כל מכונית חדשה שתרד מפס הייצור תדע "לדבר" עם הנהג שלה. בעולם זה כבר קורה: מכוניות מחוברות הופכות לאט לאט לדבר שבשגרה, הנהגים מתחברים למידע שוטף און-ליין המועבר אליהם דרך מערכת המולטימדיה של הרכב, עדכוני תנועה, דיווחי מזג אוויר, ניווט נוח וקל – הכל און-ליין וזמין, בצורה נוחה וקלה ברכב עצמו.
עם התפתחות הטכנולוגיה אנו מתחילים לראות גם גישה לרשתות החברתיות, דואר אלקטרוני, הקראת הודעות טקסט ועוד. טכנולוגיות אלו טומנות בחובן יתרונות גדולים עבור הנהג ברכב אשר יכול להתמקד בחוויית הנהיגה הכוללת ואינו נדרש לבצע פעולות באמצעות הטלפון הנייד, תופעה מסוכנת בפני עצמה במהלך הנסיעה.

ישראל נמצאת בפיגור של כשנתיים אחרי העולם בנושא פיתוח חומרות מותאמות לרכבים מחוברים. אנו ב-NNG עובדים עם 34 יצרניות רכב ברחבי העולם וכרגע ישנם כ-20 מיליון רכבים ברחבי העולם אשר נחשבים "רכבים מחוברים" והמספרים צפויים לעלות. לעומת זאת כמות המכוניות המחוברות בישראל נמדדת באלפים ספורים לעומת פוטנציאל של מאות אלפים.

בישראל נושא הרכב המחובר עדיין בחיתוליו למרות שהיכולות קיימות, מבחינת iGO הטכנולוגיה קיימת ומוכנה וברגע שתינתן החומרה המתאימה על ידי יבואניות הרכב ניתן לצאת לדרך. בישראל עדיין מחפשים פתרונות מאולתרים כמו המירור לינק (מסך מראה) במקום פתרונות מקצועיים. כולי תקווה שהמגמה הזו תשתנה ויעברו לפתרונות מקצועיים כפי שכבר נוהגים בעולם.

כפי שבשנת 1984 מדינת ישראל חייבה התקנת מזגן ברכב עקב "האקלים החם בארץ המשפיע על הנהג מבחינה פיסית ונפשית" וכפי שהמדינה מנסה כעת למנוע מהולכי הרגל לעבור כביש עם אוזניות, כך להערכתי יגיע היום בו המדינה תבקש להתערב בנושא השימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה ותעודד יבואנים להביא לישראל רכבים מחוברים אשר מצד אחד יציעו מובילות טכנולוגית ומצד שני יעניקו בטיחות גבוהה יותר בנהיגה.
 
פורסם בגלובס ב- 28.12.14
למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.