דרישה משר האוצר לפעול מיידית למנוע את הפגיעה בענף הקמעונאות

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה אל שר האוצר חה"כ משה כחלון, בדרישה לחסל את האפליה בתחום המס בין המכירות בישראל לבין היבוא האישי המקוון, לאור המשבר בענף האופנה.

במכתבו הדגיש עו"ד לין כי "אי אפשר להתבונן במה שמתרחש כיום בפועל במגזר המכירות לצרכנים והמגזר הקמעונאי בישראל ולהישאר אדיש. רשתות אופנה נסגרות, אחרות סובלות מירידה חדה במכירות וחלק כבר החליטו לנטוש את הספינה. זו אינה מקריות, זוהי מגמה".

 

לדבריו, "התפשטות השימוש בייבוא האישי המקוון והאפליה לרעה בתחום המיסוי כנגד המכירות המקומיות יגרור התכווצות רחבת ממדים של המגזר העסקי ואיבוד אלפי מקומות עבודה ואולי אפילו עשרות אלפים. אין מדובר רק בכמה רשתות, הגם שלכך יש משקל חשוב ביותר, מדובר בלא פחות מ- 56 אלף עסקים קמעונאיים בישראל ובסקטור המייצר מוצרי צריכה לשוק המקומי. לא פחות מחצי מיליון מועסקים נתונים תחת איום. מגזרים אלה מקיפים אוכלוסייה של לפחות שני מיליון איש."

  

עוד הוסיף כי "המגזר העסקי בישראל תורם להכנסת הרשויות המקומיות יותר מדירות המגורים. סגירת עסקים באופן גורף משמעותה ירידה מהכנסות הרשויות המקומיות. על פי הערכות שבוצעו באגף הכלכלה של איגוד לשכות המסחר סגירתם של עסקים קמעונאיים תגרור כבר בשלב הראשון ירידה של חצי מיליארד ₪ בהכנסות הרשויות המקומיות".

 

לאור זאת, לין מציע לשר האוצר שלוש חלופות לשם יצירת שוויון במיסוי:

א. מתן פטור ממכירות מקומיות ברמה של 75 דולר, כמקובל בייבוא האישי, מיד בשלב המכירה.

ב. השבת המע"מ בדו"ח החודשי, תוך זיכוי בחיובי המע"מ כנגד כל מכירות כאמור.

ג. הורדת הפטור ביבוא אישי לרמה המקובלת באיחוד האירופאי שהיא כיום 26 דולר.

 

לדברי לין, "יש לבחור באחת מהצעות אלה בדחיפות על מנת שייוצר השוויון הבסיסי, שעל פי התנאים של היום הוא מחויב המציאות. זאת, כדי למנוע פגיעה קשה גם בעסקים, גם בכלכלת המדינה וגם במקומות העבודה במשק."

לצפייה במכתב המלא שנשלח לשר האוצר לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה