בענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר קוראים לציבור – "לא לוותר על סממני הפורים וכמובן לשמור על בטיחות"

בעקבות המצב הביטחוני – עליה בביקוש לתחפושות הקשורות לכוחות הביטחון וההצלה מחירי התחפושות נעים השנה בין 49 ₪ - ל 200 ₪

לקראת חג הפורים המתקרב ניתן כבר לומר כי שנה זו שונה מקודמותיה ומלווה ברגשות מעורבים בשל המלחמה המתמשכת. למרות הכל ומכיוון שקיימת חשיבות בשמירה על שגרה קוראים בענף יבואני הצעצועים לא לוותר על החגיגות בבתי הספר שם יתקיימו אירועים שונים הקשורים לפורים. בחלק מן הערים יקיימו את העדליידע אך לא מעט רשויות מקומיות החליטו לוותר מכורך המצב המורכב.

בענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר קוראים לציבור, לא לוותר על סממני החג וכמובן לשמור על בטיחות.

לדברי מאיר קלוגהפט, יו''ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ''ל שחק-נא "על אף תקופת החירום יש הכרח לשמור על שגרת הילדים ובני הנוער, בימים אלו מורגשת פעילות ערה לקראת חג הפורים".

השנה להבדיל משנים קודמות, וגם בשל ביטול הפסטיגל אין להיטים מיוחדים, אך קיימת דרישה ברורה לתחפושות הקשורות לכוחות הביטחון והצלה ובכלל זה: חיילים, שוטרים וכבאים. כמוכן נראה שיש דרישה לאביזרים המשויכים לכוחות אלו, כגון דובר צהל – דניאל הגרי ולוחמי סיירות הפועלים בשטח.


לגבי תחפושות המיועדות למבוגרים, נראה שעדיין אין ביקוש לתחפושות אלו וזאת היות ולציבור לא ברור אם וכמה מסיבות למבוגרים יתקיימו.


מחירי התחפושות נעים השנה בין 49 ₪ - ל 200 ₪ מגוון המחירים מתאים לכל כיס והמבחר גדול. חווית רכישה מובהקת קיימת בחנויות הפיזיות, בהן יש שירות, יכולת החלפה, קבלת תחפושות ואביזרים הנרכשים באופן מיידי. כמו כן נראה שהציבור מבין את היתרונות של רכישה והזמנה מחנויות בשוק המקומי בארץ. גם לנו ברור, שרכישה בארץ תומכת בעסקים המקומיים ומבטיחה את הגעת המוצר בזמן ובעיקר את עמידתו בתקני הבטיחות המחמירים שנועדו להגן על ילדים וטף.
מידי שנה לצערנו, נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, זיקוקין, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים או צעצועים מסוכנים האסורים למכירה ע"פ חוק. בענף מסבירים, שצעצועים מסוכנים אסורים ע"פ הגדרתם הם: צעצועים שהשימוש בהם עלול לגרום לנזק גופני, לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי ודמע.


ערן טל, מנהל תחום הצעצועים בלשכת המסחר: "חשוב מאוד שהורים יוודאו כי ילדיהם ערים לסכנות שבמוצרים אלו ובמקרה הצורך אף יאסרו עליהם לרכוש ולשחק עם צעצועים מסוכנים, שעלולים לפגוע בהם או באחרים".


ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ריכז כללי התנהגות לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאינטרנט:

  • כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית, ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת, אופן השימוש והגבלות גיל. יש לשים לב במיוחד להופעת אזהרה בעברית להגבלת הגיל של תחפושת.
  • בוחרים ורוכשים תחפושת ואביזרים כגון מסכות, פאות או קישוטי ראש, המאושרים על ידי מעבדות הבדיקה ומסומנים כחוק בתווית הצמודה לתחפושת. על התווית חייבים להופיע פרטי היצרן והיבואן וכן הוראות אזהרה בעברית באופן ברור. משנה זהירות יש לנקוט לגבי תחפושות הנרכשות באתרים מחו"ל.
  • לא קונים ולא משחקים בשום חומרי נפץ לסוגיהם, כולל קפצונים, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים. מוצר שנרכש בדוכן ברחוב שאינו מוכר, עלול להיות מסוכן מאוד ואין להשתמש בו.
  • בעת משחק במתקני שעשועים מומלץ להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) מחשש להיתפסות במתקן או קרע.
  • איפור לפורים – ילדים הם בעלי עור עדין ורגיש ביותר ועלינו לשמור עליו ביתר זהירות. לפיכך כאשר רוכשים איפור לחג חובה לבדוק שיש אישור של משרד הבריאות, שהוא מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי.
  • תחפושות לפעוטות וילדים מתחת לגיל 3 חייבות להיות ללא חלקים קטנים וללא גישה לחומרי מילוי וכן ללא חוטים העלולים ליצור לולאה ולגרום לחנק. בשל כך יש לבדוק כי אין בתחפושות שרוכים ארוכים או מרכיבים קטנים.
  • תרסיסי שלג באירוסולים (תקן 742) מיועדים רק לבגירים כאשר יש סימון בהתאם לתקן.
  • מומלץ לבדוק מול ספקי התחפושות את התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71 שעליו מבוסס התקן הישראלי.

חג פורים שמח ובטוח לכולם!

למידע נוסף בתחום זה