אירוע חדשנות בלשכת המסחר ת"א והמרכז הבוקר (יום ג') התקיים אירוע פתיחה של הכשרה חדשה "מובילי חדשנות" למנהלים בכירים בענף המסחר והשירותים במסגרת תוכנית 360

תוכנית 360 בענף המסחר והשירותים נוצרה כדי לייצר פתרונות חדשים לקפיצת מדרגה לטובת העלאת הפריון בעסקים ואיכות התעסוקה של עובדיהם, בהובלה של ג'וינט תבת, משרדי הכלכלה, העבודה, רשות החדשנות, מערך הדיגיטל.

ההכשרה פותחה והותאמה יחד עם מרכז הידע לחדשנות בטכניון, על מנת לתמוך בעסקים לצמיחתם באמצעות הטמעת חדשנות טכנולוגית ודיגיטציה לצד פיתוח יכולות הארגון לאמץ חדשנות על ידי תהליכי עבודה מתקדמים והתאמתו לכישורי ההון האנושי. התוכנית כוללת ידע פרקטי ויישומי מארגונים מובילים בארץ ובעולם מותאמים לעסקים בתחומי המסחר והשירותים.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "אני רואה במהלך זה של הטמעת טכנולוגיית חדשנות ודיגיטציה בעסקים השייכים למגזר המסחר והשירותים, פריצת דרך של אמת. ראשית, במודעות של משרדי הממשלה שיש להקדיש חשיבה וזמן לפיתול מגזר המסחר והשירותים, שהוא בית היוצר העיקרי של מקומות עבודה במגזר העסקי, וכן בפעם הראשונה התמודדות של אמת בהגדלת הפריון במגזר העסקי, שהוא אחד האתגרים החשובים ביותר לכלכלת המדינה".

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר: "ענפי המסחר והשירותים מייצרים את מרבית התוצר ומעסיקים את מרבית העובדים במגזר העסקי. פרט לענפי המידע והתקשורת והמו"פ שמהווים את חוד החנית הטכנולוגי של ישראל, קבוצת ענפים זו נחשבת למסורתית, וככזו - הפריון בה נמוך משמעותית ביחס למדינות הייחוס ב- OECD, ומשרד הכלכלה פועל רבות לשנות זאת דרך סיוע בייעול תהליכים, עידוד הטמעת חדשנות, תמיכה בהכשרת עובדים לעולם התעסוקה של המחר והתאמת הרגולציה על עסקים לעולמות הללו. הכשרה זו הינה כלי יישומי ראשון המיועד אך ורק לענפי המסחר והשירותים, שבא לתת מענה לצרכיהם הייחודיים. אני סמוך ובטוח כי הצלחת מחזור חלוצי זה תוביל למחזורי הכשרה נוספים וכן לפתיחת הכשרות מתחרות על ידי המגזר הפרטי, בכדי להרחיב את היריעה".

 

רני דודאי, מנכ"ל ג'וינט תבת: "תוכנית זו משמעותית ופורצת דרך בהנגשת ידע וכלים פרקטיים להעלאת הפריון של עסקים בענף המסחר והשירותים אשר נכון לסוף 2022 מספרם עמד על כ- 660 אלף עסקים (קטנים וגדולים). עסקים אלו תורמים למשק כשני מיליון משרות
לרבות העסקה עצמית של עצמאים, שמהוות כ-60% מהמשרות במגזר העסקי ומייצרים 55% מהתוצר במגזר העסקי".

המפגש היום היה הראשון מבין שבעה מפגשים (משולב וירטואלי ופרונטלי), במהלך ההכשרה המשתתפים יבצעו פרויקט אישי בו יבחרו אתגר ארגוני, ויבנו עבורו סט מענים חדשים אשר יוטמעו בעסק.
הצטרפו להכשרה (מסובסדת) נציגי הנהלות בכירות של חברות מתחומי ענף הרכב, מכשור רפואי, קמעונאות, לוגיסטיקה, ייבוא ושיווק, מיזוג אוויר, מסעדות, אולמי אירועים, חומרה וציוד תקשורת, מערכות מים.
מבין משתתפי ההכשרה מספר מעסיקים יהיו זכאים להמשך ליווי (מסובסד) פרטני במשך 6 חודשים, הכולל אבחון מעמיק של יכולות הארגון וליווי ליישום פרויקטים נבחרים בתחומים אלו.

למידע נוסף בתחום זה