דרושה רפורמה - לין לבנט: פעל לשינוי חופשת הקיץ כך שתתקיים בחודשים אוגוסט וספטמבר

לאור ריבוי ימי החופשות בחודש תשרי הפוגע בפעילות העסקית, פנה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לח"כ נפתלי בנט, שר החינוך, בהצעה לשנות את חופשת הקיץ כך שתותאם לתקופת חגי תשרי. "בדרך זו יושגו ארבעה יעדים: יותר ימי עבודה, יותר ימי לימוד, רצף של הלימודים עם תחילת שנת הלימודים החדשה ופחות עומס ומועקה על הורים עובדים." 

לדבריו, לוח הזמנים מעורר בעיה מבחינת מערכת החינוך והמערכת הכללית. "תלמידי ישראל פותחים את שנת הלימודים מידי שנה, ביום 1 בספטמבר, עת הם מסיימים את חופשת הקיץ, ותוך זמן קצר הם חווים חופשות ממושכות עקב מועדיי ישראל החלים בחודש תשרי (במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר, מידי שנה)."

הצעת לין פשוטה: מאחר ואת מועדי חגי תשרי לא ניתן להזיז, עדיף שהתלמידים יצאו לחופשת הקיץ באוגוסט וספטמבר, (עד לתום חגי תשרי), כך שחופשת הקיץ תספוג את מועדי ישראל. 

בדרך זו, מסביר לין, יושגו ארבעה יעדים: יותר ימי עבודה, יותר ימי לימוד, רצף של הלימודים עם תחילת שנת הלימודים החדשה ופחות עומס ומועקה על הורים עובדים. 

מבדיקת מרכז המחקר של הכנסת עולה כי חופשת הקיץ של תלמידים בישראל אינה חריגה ביחס לחופשות קיץ של תלמידים במדינות אחרות, אולם מספר ימי החופשה במהלך שנת הלימודים גדול יחסית. למעשה, בין המדינות שבדק מרכז המחקר של הכנסת, ישראל נמצאת במקום השני אחרי בריטניה במספר ימי החופשה במהלך שנת הלימודים שהן ימי עבודה במשק (37 ימים בבריטניה ו- 36 ימים בישראל). יחד עם זאת, חשוב לציין כי חופשת הקיץ בבריטניה קצרה בשבועיים מחופשת הקיץ הנהוגה במערכת החינוך בישראל.

למידע נוסף בתחום זה