טיפים לחסכון בהוצאות החשמל על בסיס המלצות חברת החשמל

שימוש נכון ויעיל יותר בחשמל תורם לירידה בצריכה, והתוצאות המיידיות הן חשבון חשמל נמוך יותר וחסכון כספי מיידי ומתמשך. ריכזנו עבורכם מספר טיפים לחסכון בחשמל - חלקם מתאימים גם לצרכן העסקי, וחלקם מתייחסים בעיקר לצרכן הפרטי

1. כאשר בוחרים מכשיר חשמלי, חשוב להתאים אותו לצרכים ולהרגלי השימוש בו. לפני הרכישה ממומלץ להשוות בין מכשירים דומים, ולבחור את מכשיר בעל הדירוג האנרגטי הגבוה ביותר האפשרי. יתכן מאוד שהמכשיר היעיל יותר יהיה גם יקר יותר, אך החיסכון בצריכת החשמל ובהוצאות לחשמל ישתלמו ויוחזרו במהלך השימוש במכשיר.

2. כשיוצאים מהחדר – מכבים את האור בכל החדרים ואת מכשירי החשמל שאינם נחוצים. מכבים מכשירים אלקטרוניים שאינם נחוצים ולא משאירים אותם במצב 'הכן' (Stand-By).

3. כשמאירים את העסק / הבית – את נורות הליבון הוותיקות מחליפים בנורות פלואורסצנטיות קומפקטיות. החסכון בחשמל יגיע עד כ-80% בצריכת החשמל לתאורה, תדירות ההחלפה תצטמצם והחום הנפלט מהן נמוך יותר.

4. כשמחממים בחורף – המזגן הוא אמצעי החימום הבטוח וגם היעיל והחסכוני ביותר לחימום. את המזגן מכוונים כך שבעסק / בבית תורגש טמפרטורה נוחה של כ-20 מעלות. חשוב לדעת: כל מעלה נוספת מגדילה את צריכת החשמל לחימום בכ- 5%.

5. את המסננים (פילטרים) של המזגן חשוב לנקות לפחות פעמים בשנה.

בעיקר לצרכן הפרטי:
6. כשמחממים מים – את הדוד לחימום מים מפעילים סמוך לזמן השימוש, ורק בהתאם לכמות המים החמים הנדרשת.

7. כשמבשלים ואופים – את תנור האפייה ניתן לכבות כ-10 דקות לפני תום הפעולה. החום השיורי שנמצא בו ישלים את העבודה.

8. לפני הכנסת מזון מבושל למקרר יש לוודא כי הגיע לטמפרטורת החדר, ואין להכניסו בעודנו חם.

9. את מכונת הכביסה, מייבש הכביסה ואת מדיח הכלים מפעילים רק כשהם מלאים. כך משיגים חסכון משולש: בצריכת החשמל, בצריכת המים וגם בחומרי הניקוי.

10. חשוב להתאים את תכנית הכביסה והייבוש לסוגי הבגדים, שכן בדים שונים מצריכים משך זמן שונה לכביסה ולייבוש, גם זו דרך לחסוך.

11. חשוב לנקות את מסנן המייבש לפני כל הפעלה.

מידע נוסף, מפורט, שלם ומקיף, וכן טיפים נוספים לחסכון בחשמל ניתן למצוא באתר חברת החשמל.

למידע נוסף בתחום זה