יו"ר התאחדות החקלאים החדשה בישראל בפנייה דחופה לשר באוצר בעניין ההיטל על העסקת עובדים זרים

לאחרונה נודע לאיגוד לשכות המסחר על כוונת האוצר להשוות את המיסוי על החקלאים לענף הבניין.  בתגובה לכך שיגר אברהם דניאל, יו"ר התאחדות החקלאים החדשה בישראל , פניה דחופה לשר האוצר לפיד לפיה התיקון המוצע בחוק ההסדרים שגוי בתכליתו וקצר ראות לעתידה של מדינת ישראל ואזרחיה. בנוסף, התיקון יביא במהרה לחיסול החקלאות ולעליית יוקר המחייה בפירות ובירקות, כך שהם יהיו זמינים לעשירים בלבד.

לדבריו של דניאל כי "מזה זמן רב אנו מתריעים שהגיל הממוצע של החקלאים הוא 64 שנים (קשישים), ונותרו 5,000 חקלאים המייצרים את התוצרת החקלאית הטרייה לאזרחי מדינת ישראל. אין דור המשך בחקלאות בשל חוסר רווחיות בחקלאות, ולאור המצב שממשלת ישראל ממשיכה להטיל על החקלאים אגרות, מיסים ועלות מים יקרה, מה שלא קיים באף מדינה ממדינות ה-OECD. "

בהמשך פנייתו ללפיד טען : "כידוע לך ולכל שרי הממשלה, בשנת 1993 התקבלה ההחלטה להבריא את כלכלת ישראל, ובמסגרת התכנית הוחלט על הטלת מיסים ואגרות על מעסיקי עובדים זרים  בענף החקלאות, על מנת ליצור תמריץ להעסקת עובדים ישראלים בענף. מאז ועד היום, הטלת המיסים והאגרות לא הצליחה להביא את הישראלים לעבודה בחקלאות. נדהמנו לשמוע בתקשורת כי בכוונתכם להשוות את המיסוי על החקלאים לענף הבניין, בשעה שבענף הבניין, הקבלן מגלגל את העלויות, ואילו לחקלאי אין אפשרות לעשות זאת."

 בנוסף, המשיך דניאל:  "נודע לנו כי בכוונתכם להחיל את המיסוי על פי  חלוקה גיאוגרפית. כידוע, מדינת ישראל ארוכה וצרה וכל ההתיישבות ללא יוצא מן הכלל נמצאת בגבולות הקו הירוק. המרחק בין נתניה לטול כרם הוא 15 ק"מ. ברגע שירעמו התותחים מטול כרם האם החלוקה הגיאוגרפית תשתנה? אנו עוקבים אחר מדיניותך המוצהרת ש"לא יהיו עליות מיסים לאזרחי המדינה". האם החקלאים אינם שייכים למדינת ישראל?

למידע נוסף בתחום זה