לין: הויכוח למי צריך לעזור – מעמד הביניים או השכבות החלשות – הוא דמגוגי, מיותר וחסר רצינות

באמצעות מספר מהלכים ניתן לסייע לכלל הציבור, מבלי שהדבר יהיה מותנה ברמת ההכנסה, יחד עם המשך העלאות מדורגות בקצבי זמן סבירים של שכר המינימום.

הויכוח בעקבות דבריו של שר האוצר חכ יאיר לפיד למי צריך לעזור – למעמד הביניים או לשכבות החלשות – הוא דמגוגי, מיותר וחסר רצינות, שכן בפעולות נכונות של הממשלה ניתן לסייע לציבור הרחב כולו, הן למעמד הביניים והן לאלה המצויים בשכבות השכר הנמוכות". כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לדבריו, אם הממשלה תפעל על פי סמכויותיה על מנת ליצור מערכת ציבורית שוויונית והוגנת ניתן יהיה לסייע משמעותית לכלל הציבור, ולהפחית את יוקר המחיה, באמצעות יישום מספר מהלכים:
 
1.      הראשון, יצירת מערכת מס שוויונית יותר שתאזן בין הטבות המס המופלגות הניתנות לחברות המצליחות והמבוססות לבין נטל המס על כלל המגזר העסקי.
2.      השני, קיצוץ תקציבי לביטול הטבות הניתנות הן באופן ישיר והן בעקיפין לאלה היכולים לעבוד אך אינם עובדים.
3.      השלישי, הפחתת העלויות של השירותים הציבוריים הנמצאים בבעלות המדינה כמו שירותי הנמלים, אספקת המים, החשמל ועוד.
4.      הרביעי, הוזלת מחיריהם של גני הילדים.
5.      החמישי, הוזלת העלויות של נטילת המשכנתא.
6.      השישי, הגברת התחרות של מחירי מוצרי מזון בסיסיים כמו שימורי טונה, ובכלל זה גם גידולים חקלאיים ומוצרי צריכה עממיים, באמצעות הפחתה מדורגת של מכסי המגן.
7.      השביעי, שלילה מוחלטת של העלאת נטל המיסוי על המגזר העסקי, שכן ישנם בעלי עסקים רבים שאינם מצויים ברמות ההכנסה הגבוהות. 

 
לדעת לין, כל אלה בוודאי יועילו מאד בהפחתת ההתייקרויות לכלל הציבור, מבלי שהדבר יהיה מותנה ברמת ההכנסה, ולצד כל אלה יש להמשיך בהעלאות מדורגות ובקצבי זמן סבירים של שכר המינימום. 

למידע נוסף בתחום זה