חטיבת מים אפורים באיגוד לשכות המסחר קוראת לקידומו המיידי של חוק מחזור מים אפורים בישראל

יו"ר החטיבה פול שטיינר: "ברחבי ישראל פועלים כ-12 אלף מתקנים פיראטיים למיחזור מים בבתים"
 
לאור תחזיתה הקודרת של רשות המים בשבוע שעבר, לשנת בצורת שמינית רצופה בישראל, ולאור תהליך המדבור המאפיין את אזורה הגיאוגרפי של המדינה- על פי הערכות החוקרים, יש לקדם מיידית את חוק מחזור המים האפורים בישראל כפי שנעשה במדינות מערביות רבות בעולם, כך אמר היום פול שטיינר, יו"ר חטיבת מים אפורים באיגוד לשכות המסחר, בישיבתה של החטיבה. לדבריו, על ידי מחזור המים האפורים במגזר הפרטי בישראל ניתן יהיה לחסוך 150 מיליון קוב מים בשנה המהווים 40%  מתצרוכת המים הפרטית במדינה.
 
בחטיבה ציינו כי כמות מים זו שווה לכמות מים שנתית שתותפל בשני מתקני ההתפלה, באותו סדר גודל אותו המדינה מתכננת לבנות, והוסיפו כי לאור המציאות כיום בה מחזור מים אפורים בישראל נמצא מחוץ לחוק, לקחו על עצמם אזרחים מודאגים אחריות אישית לניצול יעיל של מים ובנו מתקני מיחזור שלרוב אינם כשירים לסינון מים בצורה טובה. "הבעיה המרכזית של אי הסדרת התחום בחקיקה היא שהפיראטיות משתוללת וכיום מופעלים  כ 12 אלף מתקנים פיראטיים למחזור מים בישראל בהם מסבים האזרחים את מי המקלחת ומכונת הכביסה לצורכי השקיית גינות והדחת אסלות בבתיהם", טען שטיינר בישיבה. 
  
 לדברי ערן טל, מנהל חטיבת מים אפורים בלשכת המסחר ת"א והמרכז, "במדינה שבה רשות המים מפרסמת איסור גורף על השקיית גינות פרטיות וציבוריות בין החודשים דצמבר עד אפריל, דבר שמוביל בפועל לייבוש הגינות במהלך חודשי החורף השחונים, ראוי לעשות כל מאמץ בכדי לקדם את הפתרון המעשי ביותר והירוק ביותר  של מחזור מים אפורים."
 
להערכת חברי החטיבה, התפתחות הענף תיצור כ- 1500 מקומות עבודה בפעילות בשוק המקומי. חברות רבות שיקומו לאחר הסדרת הענף באופן חוקי, יהיו מכוונות ייצוא.  לפי הערכות העוסקים בתחום "פוטנציאל היצוא של ענף זה יכול להגיע לכ- 100 מיליון דולר בתוך 5 שנים, והוא ימצב את ישראל כמעצמה טכנולוגית גם  בתחום זה", אמרו.
 
בסיכומה של הישיבה ציין שטיינר כי מחזור מים אפורים מקובל במדינות מערביות רבות דוגמת גרמניה, אוסטרליה וקפריסין, אשר בחלקן מערכות המחזור המותקנות בכל בית, אף מסובסדות על ידי המדינה. "נכון להיום משרד הבריאות לא מתנגד להצעת חוק אשר בנוסחה העכשווי מפספסת כ 94% מפוטנציאל מחזור המים בישראל. אני קורא למשרד הבריאות לקרוא את המפה ולהבין כי אם ישראל הולכת לכיוון של מדבור, הרי שהתקנת מערכות למחזור מים אפורים בכל הבתים בישראל, תהיה הפיתרון האידיאלי למצוקת המים העתידית."
למידע נוסף בתחום זה