שנה להסכמי אברהם: הכפלנו את היקף הסחר בין המדינות וזאת רק ההתחלה

לפני שנה, ב -15 לספטמבר 2020 נחתמו, בבית הלבן בארצות הברית, 'הסכמי אברהם' לנרמול היחסים שבין ישראל לבין האמירויות הערביות ובחריין. לאחר מכן גם סודאן הצטרפה להסכם.
במהלך השנה מאז נחתם ההסכם, איגוד לשכות המסחר קיים שורה של פעילויות להגברת שיתוף הפעולה עם נציגי כלכלות אלה, לטובת פיתוח קשרי הסחר ואיתור הזדמנויות עסקיות עבור חברי הלשכה:

הסכמי שיתופי פעולה:

משלחות:

שיתופי פעולה:

  • בניית קשרים עם הממונה הראשון מטעם משרד החוץ לאבו דאבי, מר איתן נאה וגיבוש תכנית פעולה.
  • פגישה של סגן נשיא האיגוד עם שר התעשייה והמסחר של בחריין וגיבוש תכנית פעולה משותפת.

מחקרים ומסמכים כלכליים משותפים:

וכמובן סייענו לעשרות חברות עסקיות לפתח קשרים עסקיים עם חברות אמירתיות

נתונים כלכליים:
בשנת 2020 עמד היקף הסחר בין ישראל לאמירויות על 94.2 מיליון דולר, לא כולל יהלומים. עם יהלומים, הנתון קופץ פי שתיים ל 188.9 מיליון דולר.
כאשר במחצית הראשונה של 2021, היקף הסחר עמד על 229 מיליון דולר ללא יהלומים, כאשר היקף הסחר עם יהלומים עמד על 523.2 מיליון דולר.



עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, "לאחר שנה מחתימת הסכמי אברהם ניתן לראות מעורבות גדולה של המגזר העסקי. עם זאת, זו רק תחילתו של מימוש הפוטנציאל הגלום בשיתוף הפעולה בין הכלכלות, אשר אינו מבוסס רק על יחסי סחר ישירים בין המגזר העסקי בישראל לבין המגזר העסקי האמירתי, אלא גם על הפלטפורמה אותה מציעים אזורי הסחר החופשי בדובאי: גם אזור הסחר האווירי וגם אזור הסחר הימי, המציעים יתרונות משמעותיים לכל החברות הישראליות השואפות להשתמש באזורי סחר אלה כדי לפרוץ לשווקים חדשים באזור מדינות המפרץ הפרסי, חצי האי ערב וכן השווקים הקיימים במזרח אפריקה, הודו, דרום-מזרח אסיה וסינגפור.

בעולם כולו מברכים ומסקרים את חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות!

מעוניינים במידע נוסף או סיוע בפיתוח עסקי באיחוד האמירויות - בקרו בעמוד של האגף הבינלאומי

למידע נוסף בתחום זה