לשכת מסחר אבו דאבי ואיגוד לשכות המסחר בישראל חתמו על הסכם שיתוף פעולה כלכלי

לשכת המסחר והתעשייה באבו דאבי ואיגוד לשכות המסחר בישראל חתמו (15.2.21) היום על הסכם שיתוף פעולה MOU, להגברת שיתוף הפעולה המסחרי במספר מגזרים הקשורים לעסקים, במהלך פגישה וירטואלית.

על פי ההסכם, שני הצדדים יפעלו במשותף להרחבת שיתוף הפעולה במספר ענפי משק עסקיים מרכזיים, בכלל זה תיירות, טכנולוגיות, חקלאות, רפואה ומקצועות דיגיטליים. ההסכם יתרום להגדלת הזדמנויות ההשקעה בפני עסקים בשתי המדינות, חילופי משלחות סחר עסקיות וכן ארגון אירועים כלכליים וירטואליים, אשר ישמשו את הקהילות העסקיות של שני הצדדים ויסייעו בתיאום המאמצים המשותפים לקידום הסחר האזורי. שני הצדדים יבצעו גם מחקרים כלכליים על שווקי האזור ויבחנו את השותפויות שעשויות להוות בסיס לשיתוף פעולה מסחרי בין המגזרים הכלכליים השונים והמבטיחים באבו דאבי ובתל אביב.

במהלך טקס החתימה עליו חתמו ראשי שני הארגונים, אמר מר מוחמד תאני אל רומאיתי, יו"ר לשכת המסחר של אבו דאבי, כי הלשכה מוכנה לספק את כל השירותים הדרושים לתמיכה בשיתוף הפעולה המשותף בין שני הצדדים בכל המגזרים ובכל הרמות, במיוחד לאחר חתימת הסכם השלום ההיסטורי עם ישראל. "מהלך זה יגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי ושותפויות ההשקעה בין שתי המדינות, ויחשיב אותן כמעצמות כלכליות בולטות במזרח התיכון".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל אמר: "ההסכם עם לשכת המסחר של אבו דאבי, האמירות הגדולה והמובילה באיחוד האמירויות, היא פעולה משלימה של ביסוס תנופת היחסים של איגוד לשכות המסחר עם איחוד האמירויות כולו. מעבר לשיתופי הפעולה בתחומים רבים ומגוונים, מדובר גם בפלטפורמת ענק לביסוס תנופת הייצוא של ישראל ליבשת הודו ודרום-מזרח אסיה. שליש מאוכלוסיית העולם במרחק טיסה של 4 שעות מאבו דאבי".

לין הדגיש כי "אכן גם ישראל וגם איחוד האמירויות הן מדינות של אוכלוסיה קטנה, אך השותפות ביניהן תוכל להוות דוגמה לכל העולם כיצד כלכלות לאומיות אמורות לתעל משאבים כדי לשדרג את רמת החיים של האוכלוסיה כולה".

באמצעות חתימה על ההסכם החדש, שני הצדדים יפעלו להגדלת ההזדמנויות העסקיות למגזר הפרטי; מתן כלים הדרושים למשיכת השקעות אזוריות ובינלאומיות; בניית תכניות ההדרכה עסקיות לצורך שדרוג היכולות של חבריהם לעשות עסקים בין המדינות ועוד.

לשכת מסחר אבו דאבי היא הנציגה הרשמית של המגזר הפרטי באמירות אבו דאבי עם יותר מ-100,000 חברות עסקיות, ממגוון תחומים.


מעוניינים לקבל פרטים נוספים מלאו את הטופס מטה 

*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה