איגוד לשכות המסחר חתם על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה רחב עם לשכת המסחר והתעשייה של דובאי

איגוד לשכות המסחר חתם אתמול על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם לשכת המסחר והתעשייה של דובאי. החתימה על ההסכם לשיתוף פעולה מתבצע בעקבות הסכם הנורמליזציה של היחסים בין איחוד האמירויות לבין ישראל. במסגרת ההסכם, הצדדים פותחים בפני המגזר העסקי בשתי המדינות אפשרויות להגביר ולהרחיב את הקשרים העסקיים ולטפח קשרים חדשים בין איחוד האמירויות וישראל במטרה לקדם סחר הדדי ועידוד השקעות.

על ההסכם חתמו נשיאי 2 הארגונים: עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומר חאמד בואמים (H.E. Hamad Buamim), נשיא ומנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, המשמש גם בתפקיד יו"ר ארגון ה WCF – World Chamber Federation, ומשם לו וללין היכרות מעמיקה, בשיתוף פעולה להעברת דירקטיבה לזכויות היזם והמעסיק.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר, "להסכם זה משמעות היסטורית. לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, כארגון העסקים הייצוגי הגדול ביותר באיחוד האמירויות, תהווה ראש גשר ותשפר את הנגישות של עסקים ישראלים לחדור לאיחוד האמירויות." 

לדברי, מר חאמד בואמים (H.E. Hamad Buamim), נשיא ומנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה של דובאי,  זו התפתחות חשובה שתבנה גשרים חדשים בין שתי הקהילות העסקיות ותקים מסגרת לשיתוף פעולה כלכלי דו-צדדי ולשותפויות המועילות זו לזו. שיתוף הפעולה יתרום למסחר דו-כיווני בתחומים כמו היי-טק, תיירות, תעופה, השקעות ונדל"ן, סייבר, קלינטק, אג-טק והשקיה, בריאות דיגיטלית ועוד.

 

שתי הלשכות חתמו על הסכם שותפות אסטרטגי הסולל את הדרך לשיתוף פעולה דו-צדדי והזדמנויות עסקיות חדשות לחברים בשני השווקים. על פי תנאי ההסכם, שתי הלשכות יפיקו מחקר משותף המזהה סקטורים בעלי אינטרס הדדי; ייצרו פורום עסקים שנתי משותף; יארגנו משלחות עסקית וביקורים הדדיים; יתמכו בפיתוח עסקים חדשים, חברות סטארט-אפ ועוד. כמו כן, שיתוף פעולה בתחומים כגון מחקר, הזדמנויות עסקיות, נטוורקינג, בוררות, גישור, חינוך, הכשרה, שילוב נשים בעסקים, שיטות עבודה מומלצות, קיימות, רגולציה ועוד.

לשכת המסחר והתעשייה של דובאי - Dubai Chamber of Commerce and Industry, הינה ארגון ציבורי ללא מטרות רווח. מספר החברים בה, המגיעים מכלל ענפי המגזר העסקי, הגיע ליותר מ- 245,000 בתחילת 2020. אחת המשימות המרכזיות של הלשכה היא לקדם את דובאי כמרכז עסקים בינלאומי. שירותי הלשכה כוללים, בין היתר, סיוע לחברות בהקמת עסקיהן באמירות, מרכז מידע ומחקר, הנפקת מסמכים עסקיים, סיוע במתן אשראי ופתיחת חשבון בנק, שירותים משפטיים, שירותי פיתוח עסקי ואיתור הזדמנויות עסקיות בפלטפורמה מקוונת ברשת, לא רק באיחוד האמירויות וב- GCC, אלא גם באופן גלובלי.

 

מצורפים
הודעה לעיתונות באנגלית שהופצה ע"י לשכת המסחר והתעשייה של דובאי
הודעה לעיתונות בעברית


הנושא בתקשורת

וואלה | 24.9.2020

למידע נוסף בתחום זה