אגרת מנשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז בעקבות משבר הקורונה

לכל חברות וחברי לשכת המסחר תל אביב והמרכז,


אין צורך לחזור ולומר כי המצב חמור מאוד וחסר תקדים. כולנו יודעים זאת. בשלב זה ולאחר צאת התקנות לשעת חירום נשתדל כולנו לעשות את הטוב ביותר ולשמור על העסקים והמגזר העסקי ככל שנוכל.

 

מעט ענפים החברים אצלנו חייבים להיסגר. החלק הגדול ימשיך לתפקד במצבת עובדים של 30% או 10 עובדים; וחלק לא קטן ימשיכו לתפקד כעסק חיוני.

 

צמצמנו את מספר עובדי הלשכה על פי החלטת הממשלה ב-70%. חלק גדול מהצוות שנותר עבר לעבודה מהבית והוא עושה זאת ביעילות ובתפוקות עבודה גבוהות יותר. צוות זה עומד לרשותכם למתן ייעוץ, הדרכה והעברת מידע בזמינות גבוהה. נערכנו לכך מראש.
רשויות המדינה לדאבוני טרם הפנימו מספיק את חומרת השינוי במשק – תוצאת איום הנגיף והחלטות הממשלה עצמה.

 

אין אנו ארגון המעסיקים היחיד ואנו עובדים בתאום גם עם ארגוני מעסיקים אחרים. בשלב זה ניתן להוציא עובדים לחל"ת, לדחות תשלומים לאוצר כמו מע"מ וביטוח לאומי, כפי שפורסם, וליטול הלוואות אם מישהו סבור שזה רצוי עבורו.

 

הדרישות שלנו כמובן נכונות וגבוהות יותר.  שיפור ארוך טווח בנזילות העסקים וכיסוי הפסדים. בעוד אנו מצדנו ממשיכים בפעילות העסקית ככל האפשר. נחוצה הזרמת כספים בהיקפים חסרי תקדים. נדרוש גם את השתתפות המגזר הציבורי עצמו ביצירת מקורות.

 

אין אני צריך לומר לכם בשלב זה, צו השעה צמצום דרסטי ברמת ההוצאות והתאמתן המהירה לרמת הפעילות העסקית. נמשיך ונעשה את הטוב ביותר שאנו יכולים.
כולנו מקווים כי בקרוב נוכל לחזור מחדש לתפקוד מלא של המשק.

 

בברכת חברים נאמנה,

שלכם

אוריאל לין

למידע נוסף בתחום זה