קולומביה: פגישות אישיות עם הנספח הישראלי היוצא למדינה, 19.12

יצואני טכנולוגיות חקלאיות ומכשור רפואי ויבואני בשר, קפה ופירות מוזמנים לפגישות אישיות עם ניר אדם, הנספח הכלכלי הישראלי היוצא לקולומביה, ביום חמישי, 19 בדצמבר 2019, בבית לשכת המסחר.

המפגש מהווה הזדמנות לחברות ישראליות להיכרות אישית עם נציג משרד הכלכלה, הצגת פעילות החברה, שיתוף בניסיון ובאתגרים הניצבים בפניכם במסגרת עשיית עסקים בקולומביה ולמידה על אפשרויות הסיוע מצד הנספחות הכלכלית.

יצואנים ויבואנים חברי הלשכה המעוניינים בתיאום פגישה אישית, מתבקשים למלא באנגלית את טופס הרישום שבתחתית הידיעה.

שימו לב, באותו היום יתקיימו פגישות אישיות גם עם הנספח הכלכלי הישראלי היוצא להודו, הנכם מוזמנים לסמן את שניהם בטופס הרישום. לפרטים נוספים על המפגש לחצו כאן

הפגישות תתקיימנה ביום חמישי 19 בדצמבר 2019, בבית לשכת המסחר, רח' החשמונאים 84, תל-אביב, קומה 2, החל מהשעה 9:30 בבוקר.

משך כל פגישה: 30 דקות.

השוק הקולומביאני מגלם בתוכו הזדמנויות רבות ליבואני מזון במספר תחומים:

  • בשר- שוק הבשר הקולומביאני נפתח לישראל וכיום ישנם כבר מספר מפעלים עומדים בתקני הכשרות ומייצאים לישראל בשר קפוא ומצונן. מלבד שקולומביה היא בין המדינות הקרובות יותר לאירופה באמריקה הלטינית, מה שמקצר את זמני השילוח, הבשר הקולומביאני ידוע בטעמו הייחודי ואיכותו הגבוהה בשל אופני גידולי הבקר במראה. 
  • קפה- קולומביה היא יצואנית הקפה השלישית בעולם, אחראית על כ-12% מייצור הקפה בעולם, והשנייה בגידול פולי קפה ערביקה. שוק הקפה בקולומביה מפותח מאוד ובעקבות הסכם השלום של ממשלת קולומביה עם ארגוני הגרילה, נפתחו קרקעות חדשות לגידול קפה המגדילות את כמויות הייצור.
  • פירות - בקולומביה מגוון רחב של פירות הכוללים אבוקדו (הס), פסיפלורה, בננה, אננס, פיטאיה ועוד (תוצרת טרייה, קפואים, רכז מוצרי מעובדים ועוד). 

כמו כן, השוק הקולומביאני מגלם בתוכו הזדמנויות רבות ליצואני טכנולוגיות במספר תחומים:

  • חקלאות- מדובר באחת המדינות עם הפוטנציאל החקלאי הגדול בעולם (ע"פ סוכנות האו"ם למזון וחקלאות) שטרם מומש וסובל מהעדר טכנולוגיה מתקדמת שיש לישראל להציע.
  • תחום ה -HLS -קולומביה עדיין הינה מדינה הסובלת מרמת פשיעה גבוהה מאוד וזקוקה לפתרונות רבים בתחום זה.
  • תחום הציוד הרפואי- לקולומביה תכנית אב גדולה מאוד לשדרוג מערכת הבריאות במדינה והרחבה נוספת של תעשיית תיירות המרפא המשגשגת שלה, הזמנות מעניינת מאוד לתעשייה הישראלית.

כלכלת קולומביה מתאוששת מנפילת הפזו הקולומביאני, לעומת הדולר, שנגרמה בעקבות נפילת מחירי הנפט. בשונה ממדינות אחרות באמל"ט, כלכלת קולומביה לא ספגה משבר עמוק מהתפתחות זו, ועיקר השפעתה הייתה על תקציב ממשלת קולומביה, שנאלצה לקצץ ברכש הממשלתי ב- 2016 וכן בשנת 2017. תגובת הממשל להתפתחות זו, אשר כללה הקלות במיסי תאגיד, קיצוץ בתקציב הביטחון, פתיחת שוק התשתיות לפרויקטים במודל ,PPP תכנית תמריצים להגדלת התוצרת החקלאית הוכחו כנכונים והביאו לעלייה יפה בהשקעות הזרות במדינה והימנעות ממשבר כלכלי עמוק.

הצמיחה הכלכלית צפויה להתחזק בקצב מתון לאורך תקופת 2019-2021, כאשר צמיחת הצריכה הפרטית ממשיכה להאיץ וההוצאות בתחום ההשקעות מועצמות על ידי מיסי חברות נמוכים. בנוסף, גם הרווחיות הגבוהה בתחום הנפט ומספר פרויקטים של G4, צפויים לתמרץ השקעות חיצוניות במדינה.

 

*
*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה