מדריך להעסקת מומחה זר – איך עושים זאת נכון?

בעידן הגלובאלי מתעורר צורך גובר של חברות וארגונים עסקיים להעסיק עובדים זרים לביצוע תפקידים שונים המצריכים ידע ומומחיות. הדברים רלוונטיים בין אם מדובר בתפקידים קבועים וארוכי טווח ובין אם לצורך פרויקטים זמניים וחולפים ואפילו קצרי טווח בני מספר שעות.

 

בכדי להעסיק עובד זר בישראל, שאינו אזרח או תושב המדינה, על המעסיק לקבל תחילת היתר מיוחד להעסקת העובד מטעם יחידת ההיתרים ברשות ההגירה והאוכלוסין.

 

חשוב לדעת, כי  העסקת עובד זר ללא היתר מתאים מהווה עבירה פלילית אשר עלולה לגרום להטלת קנסות וסנקציות אחרות כנגד המעסיק ומנהלים בכירים בו וכן כנגד העובד.

 

ההליך לקבלת היתר להעסקת "מומחה" זר הוא תהליך ביורוקרטי מורכב, הדורש איסוף והכנה של מסמכים שונים, כתיבת מסמך נימוקים לרשות, תשלום אגרות וחתימה על תצהירים. חשוב להקפיד על מילוי נכון של המסמכים, שכן כל טעות עלולה לגרום לדחיית או לעיכוב אישור הבקשה רק מהנימוקים הטכניים.

 

נוכח חשיבות ההליך ומורכבתו והגידול בשנים האחרונות בצורך בהעסקת מומחים זרים בישראל, לפניכם סקירה תמציתית, שממפה את ההליכים המרכזיים, שנכתבה ע"י עו"ד עמית בכלר ממשרד עו"ד פישר בכר חן וול אוריון.

 

ברצ"ב תוכלו למצוא סקירה של הסוגים השונים של היתרי העבודה למומחים זרים בישראל, הסבר על התהליך להוצאת היתר להעסקת מומחה זר, אורכו והדרישות השונות במסגרתו, ופירוט תנאי העבודה אותם נדרש המעסיק להעניק למומחה זר וכן מספר שאלות נפוצות בתחום.

 

המצ"ב הוא סקירה עניינית ותמציתית כללית ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני.

למידע נוסף בתחום זה