סמינר "עושים עסקים עם האיחוד האירופי"

אמש (6.3.19) התקיים סמינר "עושים עסקים עם האיחוד האירופי" בבורסה לניירות ערך, בהשתתפות כ-150 נשות ואנשי עסקים. האירוע הופק בשיתוף פעולה בין איגוד לשכות המסחר, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשלחת האיחוד האירופי לישראל.

באירוע נשאו דברים עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; כבוד השגריר עמנואל גופרה, שגריר האיחוד האירופי בישראל; אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ; דניאל קולבר, מנהל מחלקת הסכמים בילטרליים במינהל סחר חוץ; אנואר חילף, הממונה על חוקיות היבוא; זאב לביא, מנהל האגף הבינלאומי באיגוד לשכות המסחר, רותי פרידל מאיסרד, ואיתי זהוראי ממכון היצוא.

 

בסמינר נחשפו המשתתפים לכלים המוצעים לחברות המעוניינות לפעול במדינות האיחוד האירופי או לשדרג את פעילותן ולמידע בנוגע לתקינה, מכסים, מיסוי כמו גם מידע על השתתפות בתכניות מו"פ, תכניות סיוע שמציעה הנציבות האירופית ועוד.

 

לין פתח את הסמינר ואמר כי עידוד הצמיחה בישראל עובר דרך אימוץ מלא של הרגולציה דל האיחוד האירופי: "אין מה לדבר על הגדלת הפריון אם לא נדע להוריד את הרגולציה באופן דרמטי. במקום שאירופה וישראל תהיינה מודאגות מהאטה בכלכלה הסינית וחסמים אפשריים בסחר העולמי; עלינו להוריד כמה שיותר חסמי סחר מכל ארצות העולם שמוכנות לעשות הסכמים על בסיס הדדי שווה".

 

בסיום האירוע התקיים מפגש נטוורקינג בין החברות לבין 15 נספחים מסחריים של מדינות האיחוד האירופי בישראל.

 

לבקשת רבים מהמשתתפים, להלן קישורים למצגות שהועברו במהלך הסמינר:

 

למצגת בנושא כלי סיוע של נציבות האיחוד האירופי לחברות EU Trade Help Desk & Trade & Investment Facilitation Mechanism (TFIM) - לחצו כאן

למצגת בנושא הנגשת מידע בתחום חוקיות הייבוא - לחצו כאן 

למצגת בנושא  הצגת המינהל לסחר חוץ: מערך נספחים מסחריים וכלי סיוע לשיווק בינלאומי - לחצו כאן

למצגת בנושא הרשת האירופית לאיתור שותפויות EEN- Enterprise Europe Network - לחצו כאן

למצגת בנושא סיוע בהשתתפות בתוכניות מחקר ופיתוח באירופה - לחצו כאן

למצגת בנושא נתוני סחר: ישראל-האיחוד האירופי - לחצו כאן

 

קרדיט צילום: יוסי צבקר

למידע נוסף בתחום זה