מצגות מיום עיון בשיתוף משרד התקשורת בנושא יבוא ציוד תקשורת אלחוטי שהתקיים ב-24.11.19

בהמשך לרפורמה בפיקוח על אישור יבוא ציוד תקשורת אלחוטי שמאפשרת קבלת אישור יבוא על בסיס הצהרה, קיימנו בלשכת המסחר עיון מקצועי ב-28.5.19 בשיתוף משרד התקשורת, בנושא זה - מידע נוסף בקישור הבא

בהמשך ליום עיון זה, עלה הצורך בקיום יום עיון ממוקד נוסף בשיתוף משרד התקשורת, אשר התקיים ב-24.11.19. יום עיון זה התמקד במושגי יסוד בתקשורת, עקרונות עבודה של ציוד אלחוטי, ואופן המילוי הנכון של בקשת אישור התאמה על סמך הצהרה (אישור אוטומטי) ביבוא ציוד תקשורת אלחוטי.

במהלך יום העיון הועברו הרצאות על ידי הגורמים המקצועיים במשרד ולהלן קישור למצגות שהועברו:

1. קישור למצגת שהעביר עודד אגמון ממשרד התקשורת בנושא מושגי יסוד בתקשורת

2. קישור למצגת שהעבירה ילנה בסקיס ממשרד התקשורת בנושא דרישות למילוי טופס ומפרטים טכניים, נהלים ותהליכים

3. קישור למצגות שהעביר אהוד פלג ממשרד התקשורת:

 

מספר דגשים מעבר לנאמר במצגות:

1. הרגולציה החלה על ציוד תקשורת אלחוטי היא רגולציה מקצועית ומורכבת – מי שאינו מבין עד הסוף את הדרישות שלא יגיש הצהרה, אלא יפנה בערוץ הרגיל עם בקשה לאישור התאמה או יתייעץ עם גורם מקצועי מתאים לפני ביצוע ההצהרה.
2. במסגרת תיקון החקיקה שאפשר את המסלול ההצהרתי, ניתנו למשרד התקשורת כלי אכיפה מחמירים ובהם גם הסמכות להטיל עיצום כספי שיכול להגיע ל 280,000 ₪ בגין הפרה אחת.
3. כל יום ראשון בין השעות 9:00-12:00 ובין השעות 13:00-15:00 מתקיימת קבלת קהל במשרד התקשורת בבניין כלבו שלום בתל אביב – קומה 5 וניתן להגיע עם המסמכים הרלוונטיים ולהתייעץ עם הגורמים המקצועיים במשרד (אין צורך לתאם מראש).
4. מיקרופונים אלחוטיים – תחום התדרים 794-806 צפוי להיגרע מתחום התדרים המותר למיקרופונים אלחוטיים ובמקומו ייפתחו תדרים חלופיים. משרד התקשורת ייצא בהודעה לציבור בנושא. 
5. תשומת לבכם בין היתר לרשימת הליקויים החוזרים מצד יבואנים במצגת שהעבירה ילנה.
6. לגבי מוצרים שאינם עומדים בצו אי תחולת הפקודה, אבל היצרן מתחייב בהצהרה (לפי פורמט ה import declaration במצגת של ילנה) שהוא עשה אדפטציה למוצר כך שהוא יעמוד בדרישות הרגולציה בישראל, ניתן לבקש אישור התאמה ולצרף את המסמכים הרלוונטיים.
7. צו אי תחולת הפקודה נמצא כרגע בבחינה מחדש ועשוי להשתנות באופן שתהיה התייחסות גם ליישום של המוצר ולא רק לתדר – טיוטא של תיקון הצו צפויה לצאת בקרוב להתייחסות הציבור.

8. ויפי בתדר 5 ג'יגה עשוי להיפתח בתיקון הצו וכבר כעת ניתן להגיש דרך אישור ליבוא חד פעמי /אישור מיוחד.
9. הרחבת הפטורים – בהמשך לפרסום קודם של משרד התקשורת, יש כוונה לפטור מהצורך באישור התאמה שורה ארוכה של מוצרים שפטורים כיום רק ביבוא אישי, כאשר כמו שזה נראה כרגע המוצרים הפטורים ביבוא אישי יהיו פטורים גם ביבוא מסחרי, למעט ראוטרים ומגבירי טווח. צפי ליישום תחילת 2020.


למידע נוסף בתחום זה