קניה: אירוע וירטואלי בתחומי החקלאות והאנרגיה במחוז Embu לחברות ישראליות, 28.01.2020

חברי לשכת המסחר בתחומי החקלאות והאנרגיה, מוזמנים לקחת חלק באירוע וירטואלי לאנשי עסקים ומשקיעים ממחוז Embu שבמדינה, שיתקיים ביום חמישי, 28.01.2021, בין השעות 16:00-19:00 (זמן ישראל).

האירוע בארגון הנספחות הכלכלית הישראלי בקניה ובשיתוף עם אוניברסיטת Embu ועריית המחוז.

באירוע צפויים להשתתף אנשי עסקים ומשקיעים בתחומי החקלאות והאנרגיה מהמחוז ויוצגו האתגרים והצרכים העכשוויים. כמו כן, תוצג הטכנולוגיה ישראלית הרלוונטית שיכולה לתת מענה לפערים הקיימים.

מדינת Embu שבקניה שוכנת כ -120 ק"מ צפון- מזרחית לניירובי, בצד הדרום-מזרחי של הר קניה ומשתרעת על שטח של 2,818 קמ"ר. המדינה מונה אוכלוסייה של כ-516,212 (49% - גברים ו -51% - נשים), על פי מפקד האוכלוסין הלאומי 2009 והיא מורכבת מארבעה מחוזות עיקריים.

מרבית מכלכלת המדינה נשענת על חקלאות וממקדת בגידולים הבאים:

  • תה (קאי או מנג'אני)- גדל בעיקר במורדות העליונים של הר קניה והוא ידוע כבין הזנים המשובחים בעולם בשל גובהה הגידולים וקרבתם לקו המשווה.
  • קפה (קאו או קאוגה)- גדל באזורים הגבוהים במדינה, כ- 1,400 מטר מעל פני הים. תחום גידולי הקפה מפותח יחסית מבחינת הטכנולוגיות החקלאיות והוא הגידול הפופולארי ביותר במדינה. כמו כן, הקפה נחשב לאיכותי מאוד, בין המשובחים בעולם ועומד בסטנדרטיים בינלאומיים.
  • כותנה- הגידול המתאים ביותר לתנאי הקלים במדינה, כמות נמוכה של גשמים באזור הצחיח וצחיח למחצה, ולכן אחראי לחלק לא מבוטל בכלכלת המדינה וליצירת מקומות עבודה.
  • אגוזי מקדמיה- מחוז Embu מהווה את המחוז העיקרי לגידול אגוזי מקדמיה בקניה ומהווים חלק חשוב בתזונה המקומית כמקור מצויין לברזל, סידן וויטמין D.
  • גידולים נוספים- תירס, שעועית, דגנים, תפוחי אדמה, בטטה, קאסבה, שורשים שונים, פירות ( אבוקדו, בננה, פסיפלורה, מגו ועוד.), ירקות (עגבניות, כרוב, גזר, בצל ועוד.)

כיום מרבית ההשקיה לגידולים אלה מתבססת על מים ממעיינות רדודים, בארות וסכרים ופועלת בעיקר בשיטות מסורתיות ופחות על בסיס משאבות, מה שמגדיל את הפוטנציאל להצגת טכנולוגיות חדשות בתחום.

לחצו כאן לפרסום האירוע באתר שגרירות ישראל בקניה.

להרשמה והיכרות עם המארגנים מלא את טופס הרישום מטה באנגלית.

*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה