ברזיל: סדרת וובינארים בשיתוף הבנק העולמי וה- WRG2030 לשתף ידע וניסיון ישראלי בתחום הטיפול בשפכים.

הקורונה הגבירה את חשיבות בריאות הציבור בברזיל, ואיתה גם את קידום הפרויקטים בתחום הטיפול בשפכים. חברי הלשכה מוזמנים לקחת חלק בוובינר בארגון הנספחות הכלכלית הישראלית בסאו פאולו.

באדיבות הנספח הכלכלי הישראלי בסאו- פאולו, ברזיל, מר צחי רייך.

הקורונה עדיין מכה בברזיל

בתקופה האחרונה מאוד קשה להתעלם ממגיפת הקורונה, במיוחד בברזיל, שנמצאת עדיין במקום השני עם מספרים כמעט דמיוניים של כ- 2.5 מיליון נדבקים ולמעלה מ- 87 אלף קורבנות.  ההשפעות הכלכליות של המגיפה על הכלכלה הנן משמעותיות.  הכלכלה צפויה להתכווץ כ- 6.5% השנה ושער החליפין ריאל-דולר עדיין נמצא הרבה מעל ל- 5 ריאל לדולר, ומקשה מאוד על הברזיליאים לייבא.  המגיפה הביאה בין היתר, לעצירה/דחייה של פרויקטים והשקעות כמו גם לעלייה משמעותית באחוזי האבטלה.  לפי הערכות IBGE (המכון הסטטיסטי הברזיליאי) למעלה מ- 716 אלף עסקים נסגרו ועוד כמספר דומה של עסקים נמצאים במצב של קפאון.

עם זאת, חלק מהבעיות שהמדינה מתמודדת איתן, לא רק שלא השתנו, אלא במקרים מסוימים קיבלו דחיפות גבוהה יותר לפתרון.  אתגר הטיפול בשפכים בברזיל הוא אחת הדוגמאות לכך.  מדובר בבעיה שהמדינה מתמודדת איתה "טרום קורונה" וכעת כשבריאות הציבור תופסת את הכותרת הראשית, זיהום מקורות מים והעברת מחלות נמצאים על סדר היום של מקבלי ההחלטות.

הבנק העולמי וה- WRG2030

ה- WRG2030 הינו שיתוף פעולה ציבורי-פרטי-אזרחי החוסה תחת הבנק העולמי.  הארגון נתמך על ידי מספר מדינות וביניהן ישראל, במטרה משותפת לניהול בר-קיימא של מקורות המים.  ברזיל, אמנם ברוכה במקורות מים וגשם (במרבית המקומות), סובלת מבעיה חמורה של טיפול בשפכים המשפיעה גם על מקורות המים המתוקים.  נסיעה אחת לצד נהר הטייטה/פינירוס החוצה את סאו פאולו תסביר את הנקודה הזו טוב יותר מכל מילה כתובה.  זאת אחת הסיבות שה- WRG2030 החליט לפעול במדינת סאו פאולו כאשר סוגית הטיפול בשפכים מהווה הנושא המרכזי שהארגון מנסה לתת לה מענה במדינה.

הנספחות המסחרית בסאו פאולו חברה עם הבנק העולמי וה- WRG 2030 למען קידום סדרת וובינארים בהן נשתף עם הקהל (תאגידי מים, חברות מים, מהנדסים, מקבלי החלטות ברמת הערים / סטייט ופדרל) מה נעשה בעולם ובישראל בפרט כדי להתמודד עם אתגר השפכים, כמו גם להציג טכנולוגיות חדשניות בנושא בכלל וביחס לקורונה בפרט.

חברי לשכה חברות עם פתרונות רלבנטיים / ידע / ניסיון המעוניינות לקחת חלק בסדרת הוובינארים המעוניינות לשתף ידע וניסיון עם קהל רחב ורלבנטי מכל רחבי ברזיל בתחום מוזמנות למלא את הטופס מטה ואנו, מהאגף הבינלאומי, נשמח לחזור אליכם ולסייע.

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה