קוריאה הדרומית: סקירת ענף ורגולציה על שוק הקוסמטיקה

השוק הדרום קוריאני הוא שוק מתקדם ומוביל טכנולוגית. עשיית עסקים בקוריאה מאתגרת הן בהיבט התרבותי והן בהיבט המסחרי, במיוחד בעידן הקורונה, אך התמורה עבור יצירת מערכות יחסים עסקיות משמעותיות בשוק הקוריאני עשויה לפתוח בפני החברות הישראליות הזדמנויות רבות באזור אסיה-פסיפיק ואף ברחבי העולם.

בתחום הקוסמטיקה קוריאה היא מעצמה בזכות עצמה. מספר רב של חברות קוריאניות עוסקות בתחום וחלקן אף מפגינות דומיננטיות והצלחה בשווקים הגלובאליים. השוק המקומי הקוריאני צמא למוצרי קוסמטיקה, בין היתר בשל מאפיינים תרבותיים ודמוגרפיים - והתחרות בתחום היא קשה ואינטנסיבית. בשנים האחרונות קיימת פתיחות הולכת וגדלה למוצרים בינלאומיים אך חשוב לזכור כי כלל החברות הבינלאומיות עדיין זוכות לנתח שוק זעום יחסית של אחוזים בודדים.

בקוריאה המונח שוק מוצרי היופי והטיפוח האישי (BPC) מתייחס לענף הקוסמטיקה כולו. קוריאה היא השוק התשיעי בגודלו בעולם למוצרי קוסמטיקה וטיפוח לכן, קיים פוטנציאל לא מבוטל בשוק זה עבור חברות ישראליות ובמיוחד אלו החדשניות טכנולוגית ושמתמקדות בתחום טיפוח העור עם מרכיבים ייחודיים, שכן מדובר בטרנד צומח בשוק הקוסמטיקה הקוריאני.

מעניין לציין כי קוריאה, יחד עם יפן, הן מובילות עולמיות בהוצאה שנתית לנפש על מוצרי טיפוח העור (133$ ו-135$ בהתאמה) נכון לשנת 2019 לפי דו"ח ,Statista ולכן בהשוואה עולמית קוריאה היא שוק יעד חשוב ביותר, גם על פי מאפייני הצריכה האישיים.

נקודה חשובה נוספת היא שקהל הלקוחות הקוריאני מורכב מנשים אך גם מגברים רבים שמשתמשים בתדירות רבה במוצרי טיפוח וקוסמטיקה. זיהום האוויר בקוריאה וטרנדים בתחום החומרים הטבעיים והאורגניים מחזקים את הצורך בגיוון של מוצרים עם יתרונות בתחומים אלה. כל זאת, לצד נתח שוק משמעותי ביותר, המוביל בעולם, למכירות המקוונות של מוצרי קוסמטיקה, כ-50%, מה שאמור להקל על חברות זרות גם בעידן הקורונה.

הסקירה אינה מנסה לייפות את האתגרים המורכבים בדרך לייצוא מוצלח של מוצרי קוסמטיקה מישראל לקוריאה, אך היא בהחלט מנסה לתרום להבנה טובה יותר של מצב השוק הקוריאני נכון לימים אלה, המגמות בשוק, הרגולציה הכרוכה בייבוא ובשיווק מוצרי קוסמטיקה בקוריאה ושל ערוצי ההפצה והפרקטיקות הנהוגות בתחום זה בקוריאה – וזאת במטרה לסייע לכל מי שמעוניין לייצא לקוריאה בתחום זה.

 

לסקירה המלאה לחץ כאן

 

הסקירה הוכנה על ידי הנספחות המסחרית של שגרירות ישראל בקוריאה וצוות מינהל סחר חוץ (אגף מדיניות סחר), וחברת IntraLink החברה המייעצת מקוריאה.

 

באדיבות: יניב גולדברג, הנספח הכלכלי בקוריאה הדרומית, משרד הכלכלה והתעשייה

 

ניתן לפנות לנציגות בכל שאלה בנושא על פי הפרטים הבאים:
מייל הנספחות:  korea@israeltrade.gov.il
מייל הנספח Yaniv.Goldberg@israeltrade.gov.il 

למידע נוסף בתחום זה