טיוטת תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב בנושאי מוסכים להערות הציבור

טיוטת תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב בנושאי מוסכים להערות הציבור  עד לתאריך 3 באוגוסט 2020 (עדכון לאחר הארכה):

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מפרסם שני קבצי תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב הקשורים זה בזה:


טיוטת תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (תנאים לרישוי מוסכים ומנהלים מקצועיים של מוסכים ולהסמכת בוחנים בבחינות לרישוי של מנהלים מקצועיים והוראות שונות), התש"ף–2020:

תקנות אלה עניינן בהסדרת העיסוק בענף המוסכים, באותם היבטים שבהם חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 (ל הלן – החוק), איינו מחייב את אישורה של וועדת הכלכלה של הכנסת. תקנות אלו יותקנו בצמוד ובמקביל לתקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (מוסכים), התש"ף–2020, שעניינן במוסכים ניידים, כללי ניגוד עניינים ואתיקה למנהלים מקצועיים של מוסכים, באגרות ועוד.ההסדר בחוק ובתקנות נועד להחליף את ההסדר הקיים בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב), התש"ל-1970, ובמהותו אין שינויים של ממש לעומת הצו.טיוטת תקנות אלה פורסמה להערות הציבור ביולי 2016, עקב חלוף הזמן הן מפורסמות מחדש.


לפרסום המקורי

טיוטת תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (מוסכים), התש"ף –2020:

תקנות אלה עניינן בהסדרת העיסוק בענף המוסכים, באותם היבטים שבהם חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 (ל הלן – החוק), מחייב את אישורה של וועדת הכלכלה של הכנסת. תקנות אלו יותקנו בצמוד ובמקביל לתקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (תנאים לרישוי מוסכים ומנהלים מקצועיים של מוסכים ולהסמכת בוחנים בבחינות לרישוי של מנהלים מקצועיים והוראות שונות), התש"ף–2020, שעניינן בתנאים הנדרשים לקבלת הרישיונות השונים בענף המוסכים. ההסדר בחוק ובתקנות נועד להחליף את ההסדר הקיים בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב), התש"ל-1970, ובמהותו אין שינויים של ממש לעומת הצו. טיוטת תקנות אלה פורסמה להערות הציבור ביולי 2016, עקב חלוף הזמן הן מפורסמות מחדש.


לפרסום המקורי

 

למידע נוסף בתחום זה