נשיא איגוד לשכות המסחר בפנייה לשר האוצר לבטל את הכוונה להטיל מס על שמנים לרכב

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פנה לשר האוצר ח"כ משה כחלון בבקשה לבטל את כוונת רשות המסים להטיל מס על השמנים המשמשים לרכב, לרבות שמני סיכה ושמן הידראולי מסוגים שונים. ע"פ מתווה המס המתוכנן כרגע, המפורט במק"ח 1893, הטלת המס על קבוצת שמנים לרכב צפויה לחול בתאריך 1 בינואר 2020.
הטלת המס בגובה של כמעט 3 ₪ לליטר, נועדה במקורה כאמצעי התמודדות של המדינה עם מהילות דלק לא תקינות והתחמקות ממס הבלו על דלק ובפרט דלקים המשמשים להסקה. עם זאת, הטלת המס הגורפת צפויה לחול על מוצרים המשמשים לתחזוקת רכב, צמ"ה, ציוד חקלאי ושורה של כלים ממונעים לסוגיהם בכל ענפי המשק, תוך ייקור עלויות לצרכן הפרטי, למגזרי המשק השונים ואף לענפי יצוא.


לדברי לין:" מטרת רשות המסים להיאבק בתופעת מהילת חומרי דלק ושמנים שונים ומכירתם לציבור כתחליפי דלק להסקה, תוך התחמקות מתשלומי המס מבורכת.
עם זאת, האמצעי בו בחרה הרשות הינו אמצעי בעייתי ושגוי. אסור להעניש מגזר שלם מחמת נטייה עבריינית של כמה יחידים. ייקור העלויות ייפול על כתפי הצרכן הפרטי ועל המגזר העסקי גם יחד...


יש להתמודד עם המהילות ועם העבריינות במשק הדלק באופן ממוקד כנגד העבריינים במקטע זה, ולא באופן הפוגע בשורה ארוכה של עסקים וצרכנים, תוך גרימת נזקים היקפיים ... אבקש לשקול בדחיפות ביטול הכוונה להטיל את המס..."
מצ"ב מק"ח 1893 וכן מכתבו של נשיא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר בנושא זה.

למידע נוסף בתחום זה