חדש: מחשבון לבדיקת זכאות לרישוי כלי ירייה פרטי

האגף לרישוי כלי ירייה שבמשרד לביטחון פנים יצר לטובת המתעניינים מחשבון באמצעותו ניתן לבדוק האם הנכם זכאים לקבל רישיון לנשק פרטי בהתאם למדיניות והתבחינים המפורסמים לציבור.


לבחינת הזכאות יש למלא את פרטיכם במחשבון המופיע באתר האגף, כפי שהם מופעים בתעודת הזהות, ולציין את התבחין בגינו הנכם מבקשים לקבל רישיון.


חשוב לציין – המחשבון מאפשר בחינת ראשונית לזכאות לקבלת רישיון, בכל מקרה זכאותכם תבחן ע"י פקיד הרישוי של המשרד לביטחון הפנים רק לאחר הגשת בקשה לרישיון נשק ומסמכים כנדרש.

למחשבון לחצו כאן


כידוע, השר לבטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, התייחס בעבר לכוונתו להרחיב ולהגמיש את התבחינים בגינם ניתן לקבל רישיון. 

לפני כשנה אמר ארדן בכנס האבטחה של ישראל כי "מי שעשה מילואים כל חייו וסיים לבצע מילואים, לא הגיוני שייקחו לו את הנשק. כך גם לגבי יוצאי יחידות קרביות רובאי 07 ו-08. הכיוון הוא שגם הם יישאו כלי ירייה".

עוד קודם לכן החליט ארדן, לאחר קבלת חוות דעת מהמשטרה ומגורמי המקצוע במשרד, להרחיב את מספר הרישיונות כך שגם יוצאי יחידות מיוחדות וגדודי סיור יוכלו לקבל רישיון נשק. הערכה היא שאם השינוי ייצא לפועל, כמות מספר האזרחים שיוכלו לשאת נשק יגדל במאות אלפים. "המדיניות בשנים האחרונות הייתה מצמצמת", הוסיף. "ממאות אלפי אזרחים שהחזיקו רישיונות ירדנו לסדר גודל של 120 אלף".

לדברי השר ארדן, דרוש איזון בין שימוש מסוכן בנשק לבין צורך במענה מהיר באירוע טרור: "קיבלתי החלטה לעבור למדיניות מאזנת. יש אינטרס ציבורי: כשיש אזרח מיומן בנשק באזור אירוע טרור - ראינו את ההבדלים. זה חוסך פגיעה בחיי אדם".

הוא הדגיש כי הוא מודע לכך שהתהליך אורך זמן והשינוי דורש אישור של משרד האוצר, שכן הוא כרוך בתוספת תקציב ותקנים לאגף לרישוי כלי ירייה.

בתכנית העבודה של המשרד לביטחון פנים לשנים 2017-18 ניתן לראות כי הנושא נמצא על סדר היום  


למידע נוסף בתחום זה