הערות מרוכזות בדבר השימוש בטופס המקוון- עבור יבואני ויצרני תוספי תזונה

אנו נמצאים מזה כשלושה חודשים לאחר העלייה לאוויר של הטופס המקוון, וכפי שהתרענו וציינו בפני משרד הבריאות מספר פעמים, עדיין יבואנים נתקלים בבעיות מהותיות תוך כדי השימוש במערכת. הטופס המקוון לכאורה היה אמור היה לסייע, לקצר זמנים ולייעל תהליכים, אך יבואנים רבים מלינים על כך שמדובר בהליך מסורבל שגוזל מהם שעות מרובות של עבודה על כל תיק ותיק.

בפועל, השימוש במערכת אינו מקצר כלל וכלל את זמני התגובה של משרד הבריאות. ישנם יבואנים שהגישו תיקים בסמוך לעלייתה של המערכת לאוויר, אולם טרם התקבל כל מענה.

יתרה מכך, גם לאחר שהתיקים הוגשו לכאורה באמצעות השימוש בטופס המקוון, לא מתקבלת שום אינדיקציה המעידה על כך שהתיקים הוגשו כשורה ובאופן תיקני, שכן, הטופס המקוון מהווה מעין "עמוד נחיתה" חד צדדי- דבר אשר יוצר אי וודאות משוועת בקרב יבואנים.

מאחר והיבואנים לא היו שותפים לתהליך האפיון של המערכת ולא היה פיילוט מסודר, השימוש בה כיום רצוף בקשיים רבים.

לשם כך ריכזנו עבור שירות המזון הארצי, רשימה של הערות ובעיות מהותיות בהן יבואנים נתקלו ועדיין נתקלים תוך כדי השימוש במערכת.

למידע נוסף בתחום זה