המגזר הקמעונאי VS מדיניות הממשלה

להלן עיקרי הדברים מהמושב שהתקיים כחלק מכנס עתיד המגזר הקמעונאי בתאריך 11.07.18. את המושב הנחה אריאל ויטמן, כתב כלכלי ב"ישראל היום".

אורן רווח, יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל ויו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר: "אני מייצג ארגון גלובלי בארץ שמייצג למעלה מ-1,00 עובדים. אין אח ורע בעולם למה שקורה בישראל. הסיבה המרכזית ליוקר המחיה היא שהמדינה מחוקקת חוקים ורגולציות ע"י אנשים חסרי ניסיון וחסרי השכלה, שתגרום להרבה משקיעים לברוח מהמדינה. אנו מייקרים את המוצרים שלנו לפחות ב-25% רק בשל חוקי העבודה. אם יפגע המגזר הכי גדול בישראל שדואג למקורות עבודה- יוקר המחייה ימשיך לעלות".

 

רמי שביט, מנכ"ל ובעלים המשביר לצרכן: "מגזר הקמעונאים חייב להתאגד פוליטית. מעמיסים עלינו מכל הבא ליד- חוקי שילוט הזויים ועוד. הכנס הזה חשוב והוא רק ההתחלה. עלינו לעשות פעולות יותר אקטיביות כדי שיקשיבו לנו. אנו מבקשים שישוו לנו את התנאים- האוצר מסכים שיש עיוות בפטור ממע"מ עד 75$. המע"מ צריך לרדת על כל המוצרים, ולא רק על אלו שעד 75$. לנו אסור להקים אתר אינטרנט שיהיה פטור ממע"מ. בגלל שאני חברה ישראלית שמשלמת מס בישראל, לא יכול להקים אתר שיתחרה באתרים בינ"ל. לא היה עיוות כזה מעולם".

 

עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "המגזר הקמעונאי בסכנת הכחדה, אנחנו לא מבקשים כסף, אנחנו דורשים תחרות הוגנת ולא להעניק יתרון בלתי הוגן לקמעונאים זרים עם הפטור ממע״מ. לנו אין יד על השאלטר, אבל ביחד יש לנו הרבה כוח.  בכנסת הבאה תקום מפלגה של עצמאים ועסקים קטנים שתדאג לכחצי מיליון  עצמאים ועסקים קטנים".

 

יעקב הלפרין, מנכ"ל ובעלים אופטיקה הלפרין: "כל בוקר ישנה הפתעה חדשה. כל אחד מאיתנו סובל ממיסוי עד שזה מתפוצץ- בהקשרים של חניה, שילוט ועוד. למשל, תוך 48 אני צריך להגיש כל משלוח למכון התקנים ורק אז לשחררו. ההפתעות הללו ממוטים את העסק. אני קורא לסגירה מלאה של כל החנויות למשך 24 שעות כדי להתאחד ולמחות. הלחצים על הקמעונאים מחלחלים כמו סרטן והורגים את העסקים עד שיעלמו כליל".

 

ד"ר נורית הראל, יו"ר משותף תשלובת ד"ר פישר: "התעשייה הישראלית היא המנוע של הכלכלה הישראלית, ואנו גם ביטחון לטווח רחוק. מגזר התעשייה סובל מאותם הבעיות של עודף רגולציה שתוקפות את המגזר הקמעונאי". 

 

לצפייה בדבריו של נשיא איגוד לשכות המסחר מהכנס

לצפייה בפאנל אפליית המגזר הקמעונאי לעומת היבוא האישי

לצפייה בדבריו של גדעון סער מהכנס

קרדיט צילום: יאיר שגיא

למידע נוסף בתחום זה