שביתות פראיות בנמלי הים אשדוד וחיפה - בוחנים הגשת תביעות פיצויים

עקב השביתות הפראיות והשיבושים התכופים בעבודה התקינה בנמלים, גם תוך הפרה בוטה של החלטות בתי הדין לעבודה, לא יהיה מנוס מהגשת תביעות לקבלת פיצויים כספיים נגד ועדי העובדים ואולי אף העובדים עצמם, על היקף הנזקים החמורים הנגרמים לכל עסק ועסק.

כל עסק - בין אם הוא יבואן, יצואן, סיטונאי, קמעונאי – הנפגע כספית מהמצב בנמלים, מתבקש לרכז נתונים על נזקים אלה ולהעבירם אלינו, כדי שנוכל כבר בקרוב לבחון הגשת תביעות נזיקין.


לשליחת נתונים אנא פנו לסמנכ"ל כלכלה ומיסים, ישראלה מני, דרך הטופס בתחתית העמוד או במייל adia@chamber.org.il

 

רקע:

בתאריך 9.5.18 פרצה שביתה בלתי חוקית בנמלי הים בחיפה ובאשדוד, חרף העובדה כי קיים צו שיפוטי, שניתן עוד בשנת 2013 בעתירה קיימת של לשכת המסחר, האוסר על עובדי נמלי הים לשבות.

על רקע השביתה, פנינו יחד עם התאחדות התעשיינים והנהלות נמל אשדוד ונמל חיפה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לחייב את העובדים לשוב לעבודה מלאה מבלי לשבש את העבודה, להנמיך את התפוקות או לפעול בכל צורה שגורמת לכך שהנמל לא יעבוד כסדרו. כן ביקשנו להשית על העובדים סנקציות כלכליות נוכח ההפרה המתמשכת שלהם של צו שיפוטי.

 

על רקע הבקשות, הוציא בית הדין הארצי לעבודה החלטה, המחייבת את העובדים לשוב לעבודתם לאלתר וכן הוטלו עליהם סנקציות כלכליות. יחד עם זאת, נכון לבוקר ה-13.5.18, העובדים חזרו לעבודה חלקית ולא לעבודה מלאה כפי שחייב אותם בית הדין. נוסיף לעדכנכם בהתפתחויות.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הוסיף כי "לא יתכן שהמגזר העסקי יצטרך לשאת בהפסדים כבדים בנוסף על כל העול הרגולטורי המוטל עליו, על שום שהממשלה מגלה אוזלת יד בהבטחת השירותים החיוניים ביותר לכלכלת המדינה שהם פעילות תקינה ושוטפת של נמלי הים, שהם כידוע בבעלות המדינה".

 

על פי הערכות כלכלני האיגוד, הנזק בגין יום שביתה אחד בנמלי הים נאמד בעשרות מליוני שקלים, נוכח העובדה שסחורה לא משוחררת מהנמלים וחלקה הופך לפג תוקף (כמו ייצוא וייבוא של מזון טרי, מזון עם תאריך תפוגה קצר, ציוד רפואי לבתי חולים ועוד). ככל שתימשך השביתה, יאמירו הנזקים למגזר העסקי. הנזק המוערך לשבוע שביתה הוא בגובה 350 מיליון ₪, זאת פרט לנזק הכבד למוניטין של מדינת ישראל.

  

לצפייה בעתירה שנשלחה מטעם איגוד לשכות המסחר לביה"ד

לצפייה בהחלטת ביה"ד

 

נפגעים מהשביתות בנמל? שתפו אותנו!

*אנו מתחייבים לא להעביר את הנתונים שימולאו בשאלון לגורמים חיצוניים ללא הסכמתך.

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה