איגוד לשכות המסחר מציע: שוויון במיסוי בין מכירות באתרי הסחר הבינלאומיים למכירות הקמעונאיות בישראל

בתאריך 20/08/17 פורסמה הודעת שרי האוצר והכלכלה כי בכוונתם לקבוע כלל אחיד להגברת הייבוא האישי. לדבריהם, "כמות סבירה" לייבוא אישי תוגדר כעד כמות של 5 יחידות מוצר, או עד 1,000$, לפי הגבוה מבניהם.

כבר היום קיימת אפליית מיסוי בין מי שרוכש מוצרים בייבוא אישי באתרי הסחר העולמיים לבין מי שרוכש את אותם מוצרים בשטחי מדינת ישראל. ברכישה באתרי הסחר עד סך של 75$ לא משלמים בכלל מסים; ברף שבין 75$ לבין 500$ משלמים מע"מ. ברכישה מעל סך של 500$, מתווסף גם תשלום של מכס, למוצרים החייבים במכס.

 

איגוד לשכות המסחר מברך על המאבק ביוקר המחייה. אך, לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר:"יש להפחית את נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה, הן בייבוא אינטרנטי והן במכירות מקומיות במגזר הקמעונאי בישראל. לא ייתכן שהצרכן הישראלי יצטרך להיענש בגין הבחירה שלו לרכוש מוצר בשטחי מדינת ישראל, עונש בפער של 17% מע"מ בגין כל רכישה ומסי יבוא נוספים".

 

 

 

על פי איגוד לשכות המסחר, הקמעונאות המקומית נאנקת כבר עתה מעול מסים ותשלומים על מים, חשמל, ארנונה ועוד. "לא מתקבל על הדעת, שתהיה הטיה פסולה לטובת רכישה באמצעות אתרים מחו"ל שאינם מעסיקים עובדים ישראלים ואינם משלמים מסים לקופת המדינה. עתה, במקום לתקן את האפליה, שרי האוצר והכלכלה מבקשים להגדיר בצורה אחידה מהי "כמות סבירה" לצרכי יבוא אישי. ללא שוויון מלא בתחום המיסוי אנו במסלול הבטוח להרס המגזר הקמעונאי בישראל, שמשמעותו פיטורי עשרות ואולי מאות אלפי עובדים".

 

בנוסף, אמנם 'המחיר הוא המלך' אבל ישנם שיקולים נוספים שחייבים להביא בחשבון כאשר עוסקים בייבוא, הקשורים לבטיחות ולביטחון. מטען לטלפון סלולארי לא תקין, שחודר לגבולות הארץ יכול לגרום לקצר חשמלי ולשריפה בבניין. אם הרגולציה והתקינה טובים למוצרים שמיובאים לכאן, ובצדק, ההצדקה לאותה רגולציה ותקינה עומדת גם כאשר מדובר בייבוא אישי. אשר על כן, יש להטיל מגבלה ברורה על ייבוא מוצרים בייבוא אישי שיש בהם ובשימוש בהם משום סכנה בטיחותית, בריאותית או לשלום הציבור, ולבדוק באופן אקראי, כפי שנעשה באירופה, שמוצרים המיובאים ביבוא אישי עומדים בדרישות הרגולציה המקומית.

 

לקריאת התוכנית הכלכלית שהוצעה על ידי איגוד לשכות המסחר לחצו כאן.

 

למידע נוסף בתחום זה