המשבר הנמשך בנמלי הים: הגשנו מכתב התראה לפני תביעה להנהלת נמל אשדוד עקב התרשלות בתפעול הנמל

לשכת המסחר תל אביב והמרכז ומספר חברות יבואניות, פנו למשה ז'נה, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, במכתב התראה לפני תביעה וזאת בשל רשלנות בתפעול נמל אשדוד. מכתב ההתרעה נשלח באמצעות עו"ד אליס אברמוביץ ועו"ד עידן גנון ממשרד עוה"ד אליס אברמוביץ.


כל חבר לשכה, הסבור שיש לו תביעת נזיקין מבוססת (אם כוסה הנזק בכל דרך אחרת, אין בסיס לתביעה), מתבקש לפנות לעו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי וסמנכ"ל משפט וממשל בלשכה באמצעות מילוי הפרטים בטופס מטה.


במכתב נכתב, בין השאר, כי "התחייבויות אלה של חברת הנמל הופרו באופן שיטתי במהלך החודשים האחרונים, תוך שהדבר מסב נזק כספי של ממש למרשינו, שלא לדבר על נזקים אחרים כמו פגיעה במוניטין ובשמם הטוב של מרשינו. כתב ההסמכה עוסק גם בסיטואציה האמורה, והוא קובע כי חברת הנמל תחוב בנזיקין במקרה של התרשלות בתפעול הנמל בהתאם להתחייבויותיה".


שמות החברות היבואניות בסעיף 11 במכתב נמחקו מכיוון שאין לנו רשות לפרסם את שמותיהן והיקף הנזקים, אך נוכל לציין שמדובר בחברות מתחומים שונים: מזון, ציוד רפואי, ציוד לבניין, ושווי הנזק הכולל נאמד בכשני מיליון ₪.


לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "מה שעומד כעת על סדר היום הוא נושא עקרוני בעל חשיבות עליונה למשק המדינה: חובת חברות מונופוליסטיות בבעלות המדינה המציעות שירותים חיוניים למשק המדינה, ולאמיתו של דבר, משפיעות ישירות על כלל תפקודו של המשק וכן על העלות הסופית לצרכן. החובה של גופים אלה לתת שירותים ברמה גבוהה בכל עת וגם להיערך למתן שירותים בתקופות גאות, שכן הם בעלי אופי מונופוליסטי והאחריות המוטלת עליהן היא אחריות מוחלטת".


לין הוסיף כי "יתכן שהנהלת נמל אשדוד עשתה כל אשר אפשר לספק שירותים נאותים, אבל היו גורמים אחרים שהכשילו אותה. אך אם זו תמונת המצב, זה בוודאי ישתקף בכתב ההגנה או בתביעת צד שלישי אותה יגיש הנמל כנגד צדדים שלישיים האחראים לרמת תפקוד שלא נתנה מענה הולם לצרכי המשק.
מעבר לנזקים הישירים שנגרמו ליבואנים שמגישים את התביעות וכן להרבה יבואנים או יצואנים אחרים שטרם הגישו את התביעות, מסיבות כאלה ואחרות, עומדים על הפרק גם הנזקים שנגרמו לכלל המשק כתוצאה מהתפקוד הנחות, המתנות ממושכות של אוניות המגיעות לישראל, אי סילוק מכולות ריקות ופגיעה חמורה בדימוי של נמלי ישראל בעולם הספנות".


למידע מלא על תביעות לפיצוי העסקים בגין הנזקים שנגרמו עקב המשבר בנמלי הים לחצו כאן


הנושא בתקשורת
דה מרקר
גלובס

מצ"ב המכתב המלא

*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה