דוד סבן | CFO איקאה ישראל | מאמרי דעה | 05/06/2018

האם ניתן לשנות את חוקי המשחק בעת ניהול משא ומתן?

כילדים קטנים כולנו נשאנו עינינו אל גיבורי על דוגמת סופרמן שיכל לעוף ולהציל את העולם. כנערים התקדמנו לגיבורים מציאותיים יותר כמו מייקל ג'ורדן שהפגין יכולות תעופה לא פחות מרשימות על מגרשי הכדורסל. לו רק היו לנו כוחות על מיוחדים הכל היה פשוט יותר...

 

אז יש לי חדשות טובות עבורכם! יש כוח על שניתן לעבוד עליו וללמוד אותו, והוא מאוד חיוני ושימושי עבור כל אחד ואחת מכם.  היכולת לנהל משא ומתן מוצלח ולקבל החלטות נכונות. בכל יום נתון אנחנו מקבלים מאות החלטות שונות. בין אם מה לאכול, ובין אם החלטות שנוגעות לעסק. בין המחשבה לבין קבלת ההחלטה מתקיימים עשרות משא ומתנים שונים שעוברים לנו במוח, חלק מהם מתנהלים בינינו לבין עצמנו.

 

האם ניתן לשנות את התוצאות של משא ומתן אם רק נפעל קצת אחרת? האם יכולנו להביא את האחר לקבל החלטות שיהיו טובות יותר עבורנו ובכך להשיג תוצאה טובה יותר בשולחן המשא ומתן? התשובה היא כן!

 

יש לנו את היכולת לצפות התנהגותו של האדם העומד מולנו, לחזות את ההחלטות שיקבל ובהתאם לכן לנווט את דרכי פעולתנו בשולחן המשא ומתן. הדבר החשוב ביותר הוא ידע. ככל שתגיעו למשא ומתן עם ידע נרחב יותר, עם דרכי פעולה שונות למיקוח תוך כדי המשא ומתן, כך יהיה לכם קל יותר בזמן אמת.

 

טיפים נוספים ניתן לקבל בסדנאות והרצאות בנושא.

בהצלחה!

למידע נוסף בתחום זה