יוסי אנג'ל | יו"ר חטיבת המאמנים העסקיים | מאמרי דעה | 28/05/2013

הזדמנות חד פעמית

בימים אלו של אי בהירות תקציבית-ממשלתית והשפעתה הישירה במדינתנו הקטנה על היקף הפעילות המסחרית -עסקית, בזכות הפרדוקס הקיים של חשש מתוך פחד כאשר מס' הקונצרנים הגדולים במשק מתקשים לעמוד בהתחיבותיהם מצד אחד, והמתנה הבלתי פוסקת (שהחלה מאז נקבע התאריך לבחירות לכנסת ה 19), נפתחת לכם הזדמנות בעלי עסקים וארגונים בינוניים הזדמנות חד פעמית לשפר עמדות ולקדם עצמכם לאיתנות וצמיחה כלכלית.

אלו אינן מילות ה "קואצ'ר", אלא מניסיוני האישי (במשבר 2008), ברשותכם אסביר מדוע :
כאשר קיים חשש כלכלי כלשהו וחסמי הקיבעון הטבעיים זרועים בנו כחלק אינטגראלי מעצם היותנו אנושיים, הרי גם בקרב המתחרים שלנו קיים אותו חשש אם לא ביתר שאת !

אי לכך, זוהי השעה הטובה ביותר עבורך מבחינה מסחרית לצאת קדימה! בשילוב ערכי אומץ וחוכמה הם אלו שיפיקו את העמידות הארגונית שלך לטווח ארוך, היות וכמות המנהלים החוששים לקבל החלטות, גדלה מיום ליום בימים אלו, בו בזמן שהפרדוקס הוא : שמחיר הכסף הוא זול מאוד, לתשומת ליבך : משקלו של 1 ש"ח בעולם השיווקי עכשיו גדול עכשיו מהשנה שעברה וזאת בזכות ואקום מסחרי שנוצר סביב קהל היעד. כשתתחילו להתקדם בפרויקט שתבחרו בעסק שלכם תיווכחו כמה גמישות במחירים תקבלו עכשיו מהספקים הן מהארץ והן מחו"ל.
המצב הזה נכון בכל ענף תחרותי וכל אלו יוצרים חממת מיתוג ומסחר נפלאה ובמחיר מציאה.

המאמר הזה לא נדון סביב מתודות או כלים ניהוליים, כל מנהל או בעל עסק מאתגר את צוותו ע"פ אופיו, השקפתו והכלים העומדים לרשותו, אך הרוח שמניעה ארגונים בעסקים קטנים בינוניים היא של היזם (בעלים/מנכ"ל) והדינאמיקה והמוטיבציה של מנהלים בהן הכרחית להפקת תוצרים.

כיו"ר חטיבת המאמנים בלשכת המסחר וכמנכ"ל אנג'ל מאמנם, אני פוגש באופן יום יומי מנהלים ובעלי עסקים המשפיעים בעצמם על צמיחת חברתם או התכווצותה, בחטיבה אנו מעניקים פגישה הכוונה אישית עם מאמן בכיר ואבחונים לעסקים חברי לשכת המסחר. 

דווקא בימים האלו, העובדים שלכם מייחלים למנהיגות והכוונה שלכם, כעת נדרשת מהמנהלים הערכת מצב וחשיבה אסטרטגית מעודכנת ולאחריה קבלת החלטות מפוכחת ואמיצה.

הרמב"ם הנהיג את ישראל בתפוצות באמצעות איגרות (הנקראות איגרות הרמב"ם), בתקופה קשה של עוינות מצד השלטונות בתפוצות שכללה מאיסור קיום מצוות ועד לכפיה להמרת הדת היהודית. לתשומת ליבכם, קיים קושי עילאי להנהיג אנשים במרחק גיאוגראפי ללא אמצעים טכנולוגיים בכלל ובטח כאשר קיים חשש קיומי בקרב אנשים, אך זהו מבחן המנהיגות האמיתי וממש לא בזמן שוטף.
באמצעות איגרות, אמיצות וחכמות שמרביתן עסקו בחשיבה הלכתית חדשה (מה שאנחנו קוראים כיום : לצאת מהקופסא) הצליח הרופא (הרמב"ם) לסחוף אחריו מאות אלפי יהודים ברחבי העולם.

ומה לרמב"ם ולמאמר העוסק באומנות הניהול בעולם המודרני? ובכן הרמב"ם ידע כי המשימה הגדולה והחשובה היא לשמר את רוחו העם (לא לעסוק בטקטיקה אלא באסטרטגיה כוללת) ואחת הדרכים הטובות ביותר ליצור מוטיבציה דווקא בתקופה קשה היא דווקא ליצור, לאתגר ולחדש. הוא יצר כללים, הלכות והמציא עשרות דינים חדשים וכל זאת בכדי לשמר את השיח, העשייה ולקבוע אתגרי אמונה חדשים.
ההיסטוריה הוכיחה שהוא אכן צדק, אפילו באמצעות מכתבים שעברו שבועות עד שהגיעו ליעדם התחוללה, סערת מוחות, חשיבה מחודשת, תקווה ואתגר הן למנהיגים המקומיים והן לעם עצמו.

או במילים אחרות - לבעלי העסקים בינוניים: זוהי שעתכם - לנצל עכשיו את חששות של המתחרים שלכם (וגדולים ככל שיהיו) כתוצאה מאי בהירות כלכלית, צאו קדימה ! תשקיעו בעסק עכשיו, כי תבלטו שיווקית בנקל ובמחיר הזול ביותר שתמצאו בשנים הקרובות.
עוד יתרון מהותי לארגונים בינוניים - קטנים (כוונתי למעסיקים בין 5-100 עובדים) יכולתם של חברות קטנות לעדכן את עצמם ולהתחדש יחסית במהירות האור. זהו יתרון מהותי שיעניק לכם זמן להטמיע את הפיתוח העסקי ובתקופה הזו עד אשר יעתיקו אתכם כבר תתבססו חזק בשוק.

מתי בפעם האחרונה יכולת לבחור היכן להשקיע בפיתוח וחיזוק העסק? הן בשימור והידוק קשרי לקוחות, בהעמקת בסיסי הרווח, חיזוק המיתוג כחלק מפיתוח עסקי שיעביר את חברתכם שלב.

אני וחברי לחטיבה לשרותכם
יוסי אנג'ל - מנכ"ל אנג'ל מאמנים
yossi@bigangel.co.il  - 052-8875083
יו"ר חטיבת המאמנים העסקיים

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.