עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנר | מאמרי דעה | 12/03/2013

חברת בלדי עתרה לבג"צ: טוענת כי המכס "מזגזג" במדיניות מיסוי פילה אמנון מתובל

חברת בלדי, העוסקת ביבוא מוצרי בשר ודגים, הגישה בשבוע שעבר (6.3.12) עתירה לבג"צ נגד רשות המכס, בנושא מדיניות הטלת המכס על פילה דג אמנון מעובד המתובל בפלפל שחור. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין גיל נדל ועומר וגנר, ממשרד גיל נדל המתמחה בדיני יבוא, יצוא וסחר בינלאומי.

ברקע לעתירה נאמר כי בסוף חודש ינואר, הודיע המכס כי הוא אינו רואה בפילה אמנון עם פלפל שחור כדג מעובד אלא כדג גולמי לצורך הטלת המכס, כאשר משמעות הדבר היא חיוב במכס של 15 ש"ח לק"ג.
 
החברה פנתה באמצעות עורכי דינה למכס וניסתה לשכנע אותו לחזור בו, ובאותו היום הודיע המכס בכתב כי הנחייה זו תבוטל עד להודעה חדשה.
 
בתקופת הביניים בין החודשים ינואר-פברואר, יובאו משלוחים של מוצרים אלה ללא מכס.
 
החברה טוענת בעתירתה, כי בסוף חודש פברואר, וללא מתן הודעה מוקדמת, חזר בו המכס מעמדתו, והחל לדרוש מכס של 15 ש"ח לק"ג על הדגים המתובלים בפלפל.
 
החברה טוענת כי הסתמכה על עמדת המכס שחזר בו, וייבאה משלוחים רבים מתוך כוונה לשווקם לקראת חג הפסח.
 
עוד טוענת החברה כי מבחינה מקצועית, הנחיית המכס שגויה משום שדג מתובל בפלפל אינו דג גולמי אלא דג מעובד.
 
החברה טוענת כי עמדת המכס עומדת בסתירה להמלצות וועדת קדמי בנושא הורדת מחירי המזון ומהווה למעשה העלאת מכס שבוצעה באופן בלתי חוקי ומבלי לקבל את אישור שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת.
 
בעתירתה, דורשת החברה כי בית המכס יורה לרשות המכס לאפשר את שחרור המשלוחים ללא תשלום מכס.
 
בית המשפט הורה לרשות המכס להגיב לעתירה בתוך שבוע, עד לתאריך 13.3.13.
 
[בג"צ 1747/13 בלדי בע"מ נ' מדינת ישראל-רשות המיסים-אגף המכס ומע"מ]. 
  
* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב.

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.