גי דיין | מאמן אישי/עסקי | מאמרי דעה | 01/05/2012

אימון אישי עצמי ב 8 שלבים להתגברות על משבר רגעי בניהול

הבוקר קמת בתחושה שהמשרד הוא המקום האחרון שאתה רוצה להיות בו-שחיקה, עייפות החמר, העדר אנרגיה, טענות ותלונות של כפיפים כלפי מנהליהם וביניהם, אנרגיות רעות ,כל אלה ועוד הם חומרי גלם "משובחים" ליצירת מתכון של העדר מוטיבציה רגעית לנהל, להיות בעמדת ניהול, זו הדורשת ממך להחליט, להוביל, להתמודד, לפתור ולגשר, להדריך, להאציל להמציא ולהימצא בצמתי  הניהול היומיומיים... היום... לא בא לך... מה עושים?

נשארים בבית? הולכים לים? מנתקים את הטלפון? לא בשבילך, זה לא אתה, המצפון וחובות הניהול יציקו יותר, הנה לך 8 טכניקות מועילות שיעשו סדר ויהפכו משברון להזדמנות

קריאה עצמית למוטיבציה
מנה  ובחר לך 10 עד 20 סיבות טובות, למה כן  להתייצב במשרד, אתה המחליט לגבי טיב הסיבות, ללא שפיטה ערכית של טוב או רע, של חשוב יותר או פחות , זה מה שהחלטת היום לבצע, אלה סדרי העדיפויות שלך וזה מה שחשוב היום. בתרגיל זה מוצפן קוד קל לפענוח : לעשות את מה שאתה מחליט לא מכורח הרוטינה או ההכרח, אלא ממקום של מחשבה חיובית, ממקום של התאמה  לנסיבותולמצב רוח נתון...לא משופר.

כפיפים כמראה
פנה לכפיפיך (מומלץ שתפתיע אותם באמצע ישיבה או בהתקבצויות ) ושאל את השאלה הפחות צפויה מבחינתם :
" למה אני כמנהל שלכם צריך לעבוד היום...כשאין לי חשק ורצון לכך"?
למשמע השאלה יורמו לא מעט גבות אך ראוי להקשיב ולשמוע את התשובות, בסבירות גבוהה מאוד אלה יביעו פרגון שהשפעתו על  מצב רוחך ברורה וחיובית.
הערות, אמירות כגון: "אתה נדרש", "נוכחותך משרה בטחון", "יש לך רעיונות מועילים", "בלעדיך דברים זזים לאט" ועוד מיני אמירות ותובנות שנתפסות ככאלה שביקשת " לצוד" אותן בכוונת תחילה...רשום אותן, עשה זאת בתהליך קצר ומזורז של 10 דקות לכל היותר...תודה שזה מעצים!

יום ללא מנהל
פנה את לוח הזמנים שלך מכל מטלה מכבידה מבחינה מנטלית ,מטלות "זוללות זמן ואנרגיה" אינן רצויות ביום זה, יחד עם זאת הקדש זמן להכרח ולנדרש ,בחר את הסדר מבין 3 המשימות :
טיפול בתקציב השוטף (מטלה חשובה גם ביום של "שביתה"),גיוס כ"א, "צייד מחמאות" בקרב עמיתים וכפיפים.

יום הצוות
נהל פגישות אקראיות " על הדרך", שיחות מסדרון, שיחות " סמול טוק" באווירה משוחררת , בלתי פורמאליות או מחייבות,  שיחות שמתחילות בטפיחת שכם ומסתיימות באמירות כגון " הייתי באזור וקפצתי להגיד שלום", היה אמין, משוחרר וקליל, התנהלות זו היא החיסון שלך להמשך התנהלות נטולת רגש אשמה על חוסר יעילותך לכאורה.

יום מהופך
יום זה הוא "הפוך" מבחינתך במובן המוטיבציוני שלו לנהל שגרת ניהול רגילה. אם ב"הפוך" עסקינן אזי זו ההזדמנות לערבל את סדר היום ולנהל אותו לפי סדר עדיפויות הנוחות לך ביום מיוחד זה. ישיבות חשובות מאוד מומלץ לקיימן בכל מחיר, הזז את השעה בהסכמה ובתנאי שתתאים לכולם, את כל השאר דחה, בטל, הזז...העיקר שתרגיש טוב ושתחזור המוטיבציה לנהל אותך

יום ה "דילים" המתגמלים
קבע לך ביום מיוחד זה מחירון עבור שירותיך, הכר בערך עצמך ודרוש "תמורה" עבור אותם שירותים:
על כל בקשה, עצה, רעיון, דקה מזמנך שתדרש לה ע"י אחד מכפיפיך, דרוש "תשלום או תמורה" כזאת שתישאר בגבולות העשייה הניהולית, האירגונית או  היצרנית, זכור שביום חריג זה אליו הגעת ללא מטען עודף של חשק, מישהו צריך לשלם על עצם נוכחותך, זוהי תמורה שיש בה כדי להכיר בערך עצמך. רווח כפול טמון במחירון זה:
גם נענית לחובות הניהול המצופות ממך , גם קיבלת תמורה מתגמלת מועילה לארגון.

יום של נוחות
פנק את עצמך במסעדה או בית קפה עם חבר שהזנחת, נהל שיחת חולין עם עובד מועדף, קרא כתבה על נפלאות סרי לנקה, אי לחופשה חלומית ,מושא הפנטזיה התיירותית שלך, בקיצור נקה עצמך מעודפי האחריות המיותרים ביום זה.

יום בבית
אם מטען העצות שלהלן כבד מדי מכדי שהעייפות שלך תישא אותן, אם האנרגיות שלך כל כך ירודות שעצם קריאת שורות אלה היא מעמסה, סימןשאתה צריך לגייס את הנשק הדו תכליתי, זה המעלים את רגשי האשמה ומאפשר לך לרבוץ בבית ולנוח. יש גושפנקא "לעצלות" הנובעת מעייפות, יש לה גם תכונה מועילה ובעלת ערך :
היא מטעינה ומחזירה כוחות, היא לגיטימית ונכונה כשניטלת ממנה סכנת הכרוניות.

 

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.