אנה משה | עו"ד | מאמרי דעה | 08/04/2012

פסק דין תקדימי:–אכיפת פסק דין מבית המשפט המסחרי בפדרציה הרוסית , בישראל

לפני ימים מספר רשם השופט שאול שוחט מבית המשפט המחוזי בתל אביב, תקדים באכיפת פסק דין מבית משפט בפדרציה הרוסית  וחיוב הנתבעים לקיים את פסק הדין כאן בישראל. בכך קבע השופט תקדים חשוב בהכרה וביישום פסק דין של הפדרציה הרוסית בבתי המשפט בישראל ללא הסכם דו-צדדי בין שתי המדינות בעניין אכיפה הדדית של פסקי דין.

משרד עורכי הדין הדינמי  "משה, בלומפילד, קובו, בייקר ושות", יחד עם מומחים-עדים מרוסיה, ייצגו את "גזפרום טרנסגז אוכטה בע"מ", כנגד חברת "דאבל קיי דלק 1996 בע"מ". משה , בלומפילד , קובו, בייקר  הצליחו לשכנע את בית המשפט המחוזי בת"א כי על אף העובדה שאין הסכם אכיפת פסקי דין בין ישראל והפדרציה הרוסית, ברור מהפסיקה של בתי המשפט בפדרציה שהם אכפו ואוכפים פסקי דין על בסיס הדדיות  ובכך ממלאים אחרי הדרישה של החוק בישראל להדדיות.

חברת "דאבל קיי" הצתוותה לשלם לגזפרום חוב שנוצר ברוסיה ושימש נשוא לתביעה בבית משפט רוסי, בסך חמישה מיליון אירו, עם 14,000 אירו רבית ומאה אלף רובל הוצאות.

המהלך השקט והשגרתי של הדיון במשפט זה הופר על ידי נסיונם של באי-כוח הנתבעים – "דאבל קיי" –, להזריק לתוך הדיון פוליטיקה פנימית רוסית על ידי הטלת האשמה גורפת כלפי מערכת המשפטית בפדרציה בכלל, ובתי המשפט האזרחיים והמסחריים ברוסיה בפרט, כאילו הם מושחתים מיסודם באופן שכל פסק דין עם זיקה פוליטית הוא בגדר "משחק מכור" לאור פעילותם האוטומטית למען מוקדי הכוח והשלטון, כולל ראש הממשלה הרוסית פוטין.

השופט שוחט שלל מכל וכל נסיון זה להכניס פוליטיזציה לבית המשפט וסירב להיגרר למצב של חיפוש במנועי חיפוש באינטרנט אחר מידע סתמיעל שחיתות ומירמה בבתי המשפט הרוסים.

משמעות פסק הדין היא שמעכשיו ניתן יהיה לאכוף פסקי דין מרוסיה בישראל– דבר שיאפשר חיזוק היחסים המסחריים בין חברות רוסיות וישראליות.

משרד עורכי דין משה, בלומפילד, קובו, בייקר ושות'. הדינמי כולל מקצוענים השולטים בשפות רבות,מתמחים בעיסקאות בינלאומיות, הי טק וארצות ברה"מ לשעבר.

המשרד מנוהל על ידי עו"ד אנה משה, יחד עם עו"ד מוטי קובו, המשפטן הקנדי הארי בלומפילד  וכן המשפטן הבינלאומי  והיועץ המשפטי הקודם של משרד החוץ ושגריר לקנדה עו"ד אלן בייקר. 

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.