יניב דוד | מנכ"ל חברת אמזוס | מאמרי דעה | 15/06/2021

איפה עדיף למכור: באמזון או באתר משלך?

החודשים הארוכים בהם בילינו בבית בגלל משבר הקורונה הביאו לצמיחה אדירה בתחום המסחר המקוון. כולנו גילינו, בעיקר כלקוחות, כמה נוח לבצע רכישות ברשת מבלי לקום מהספה – ואין פלא שיותר ויותר עסקים עברו לנהל את המכירות שלהם באופן מקוון.

אם יש לך עסק והמחשבה לפתוח חנות מקוונת עלתה בדעתך, יתכן שאחת השאלות שמטרידה אותך היא "איפה עדיף למכור: באמזון, או באתר משלי?" – ואם זה המצב, הנה השוואה בין האפשרויות ובסופה המלצה חמה.


למה למכור באתר משלך?

יש עסקים שנרתעים מהרעיון למכור ברשת דרך אמזון, בין אם בגלל העמלות שצריך לשלם בעבור השימוש בה או התדמית המורכבת שיש להקמת חנות בה; והאמת היא שלמכירה באתר משלך יש כמה יתרונות מוצלחים:


רק המוצרים והשירותים שלך נמצאים בחנות

אמזון היא סופרמרקט גדול של אפשרויות, וכמו בכל סופרמרקט ניתן למצוא בה הרבה מאוד מותגים שלעיתים חלקם מתחרים זה בזה. בחנות משלך, לעומת זאת, אין ללקוחות שום התלבטות בין המותג שלך לבין מותג אחר, פשוט משום שכל המבחר הוא אך ורק שלך. כלומר, אם בחנות של אמזון יש סיכוי גבוה שגולשים יתעניינו במוצר או בשירות שלך אך ירכשו בסוף מוצר או שירות של מתחרה זול יותר, בחנות משלך הסיכוי הזה נמוך יותר.


זכירות גבוהה יותר למותג שלך

כשלקוחות קונים מותג כלשהו באמזון, הם בדרך כלל יזכרו טוב יותר את העובדה שהם רכשו באמזון ולאו דווקא את שם המותג. הם יזכרו את הפלטפורמה של אמזון, את חוויית המשתמש שחוו באמזון, וגם שביעות רצונם מן הרכישה תקושר לאמזון. מאידך, כשלקוח רוכש ישירות מאתר של עסק, כל הדברים הללו יתקשרו בתודעתו למותג של העסק. יש לך למעשה שליטה מלאה על הלקוחות, מהשיווק, דרך המכירה והשירות, עד לרימרקטינג (שיווק ללקוחות חוזרים). כל המידע על הלקוחות נשמר אצלך, ובפעם הבאה שהם ירצו לרכוש את המוצרים או השירותים שלך, הם כבר יחפשו את המותג שלך ולא את אמזון.


היום זה קל יותר מאי פעם

חשבת שבניית אתר היא משימה מורכבת, קל וחומר בניית חנות מקוונת? בימינו ההיפך הוא הנכון: פלטפורמות פשוטות ואינטואיטיביות כמו וורדפרס, וויקס או שופיפיי מציעות שלל תבניות וכלים שאפשר להיעזר בהם כדי ליצור חנות ולהתחיל למכור ברשת. בין היתר ניתן לקרוא הוראות מדויקות או לצפות בסרטוני הדרכה, לרכוש תוספים בתשלום או להשתמש בגרסאות לשימוש חינמי בתמורה להצבת פרסומות; חלק מן הפלטפורמות מציעות גם שירותי תמיכה ייעודיים וממשקים לרשתות חברתיות.


למה למכור באמזון?

יש מספר סיבות שהופכות את אמזון לבחירה מועדפת עבור עסקים שרוצים למכור ברשת, ובפרט עבור יזמים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. המשותף לרוב היתרונות הוא שאמזון היא ענקית מסחר בינלאומית בעלת מוניטין ותשתיות מבוססות היטב. אם חשובה לך חשיפה גבוהה, נוחות שימוש וצמיחה מהירה, אמזון היא המקום הטוב ביותר להיות בו.


תנועת הגולשים והחשיפה כבר בפנים

אמנם באתר משלך כל המוצרים והשירותים שייכם למותג שלך בלבד ואין לך מתחרים, אבל איך דואגים שהלקוחות בכלל ייכנסו לחנות שלך? צריך ליצור תכנים שיווקיים, לטרגט קהלי יעד, לנהל קמפיינים פרסומיים ברשת וכן הלאה – או שאפשר פשוט להשתמש באתר הקניות המקוונות הגדול ביותר בעולם, שאליו נכנסים בקביעות המוני לקוחות פוטנציאליים.
וזה עוד לא הכל: הרוב המוחלט של הגולשים באמזון מגיע לשם כדי לקנות. הארנק שלהם כבר ביד, כרטיס האשראי שלוף, והם רק מחפשים איפה לגהץ אותו. בניגוד למכירה באתר משלך, המצריכה שיווק ופרסום גם כדי להביא את הלקוחות וגם כדי לשכנע אותם לקנות, באמזון הלקוחות כבר יודעים לאן הם נכנסים והרכישה מתבצעת, יחסית, ביתר קלות.


אמרנו שקל לקנות חנות מקוונת? באמזון זה אפילו יותר קל

אם אמזון היא אתר קניות כל כך פופולרי, וכל כך הרבה בעלי ובעלות עסקים בוחרים באמזון כדי למכור בה את המוצרים והשירותים שלהם, אז כנראה שזה מאוד פשוט, נכון? בהחלט כן!

  1. בחירת תוכנית מכירה. ניתן לבחור בין תשלום עבור של 0.99$ עבור כל מכירה לבין תשלום חודשי בסך 40$ ללא קשר לכמות המכירות בפועל. מה שנוח לך!
  2. התאמה לרשת רחבה של סוגי עסקים. בין אם רכשת מוצר פיזי בזול וברצונך למכור אותו ברווח באמזון, ובין אם בא לך ליצור, לעצב ולנהל את המותג שלך בתוך הפלטפורמה של אמזון (או כל שיטה אחרת שמתאימה לאופי העסק שלך) – לאמזון יש משאבים לתמוך בכל סוג של עסק.
  3. אמזון דואגת לכל שרשרת האספקה, וזה אולי היתרון הגדול ביותר של אמזון עבור עסקים חדשים: ברגע שיש לך מוצר וספק שמייצר אותו, אמאזון מטפלת בכל הצדדים הלוגיסטיים לרבות קבלה מהספק, אריזה, אחסון ומשלוח ללקוחות הקצה, שירות לקוחות והחזרות. שירותים אלה ניתנים על ידי אמזון בתשלום ולא בחינם, אך השימוש בהם חוסך את הצורך לשכור מחסן ולאחסן בו את המוצרים, מייתר את הצורך בעובדים שיבצעו את האריזה או את הדאגה לעניין המשלוח. עבור עסקים רבים, תשתית השירותים הזו היא היתרון האטרקטיבי ביותר של מכירה באמזון.
  4. פשוט להתחיל למכור באמזון! כל מה שצריך הוא לפתוח חשבון, להקליד כמה נתונים, לאמת את הזהות שלך ופרטים נוספים כמו חשבון דואר אלקטרוני עסקי – ואפשר לצאת לדרך.

 

המלצה: אפשר למכור גם באמזון וגם באתר משלך!

למה לבחור שיטת מכירה מקוונת אחת בלבד, כשאפשר לשלב את היתרונות ולייצר משפך מכירות מאוחד וסינרגטי? זה מה שיפה במסחר אלקטרוני: החופש להשתמש בכל דרך אפשרית כדי לבנות קהל ולייצר מכירות, בשילוב אתר משלך והפלטפורמה של אמזון.

הדרך הטובה ביותר לשלב בין האפשרויות היא להתמקד בחנות שלך באמזון. אמנם התחרות גדולה יותר באמזון מאשר באתר משלך, אבל גם הרבה יותר לקוחות והרבה יותר סיכוי לסגור עסקאות. זהו המקום אליו גולשים מגיעים כדי לבצע רכישות, לכאן כדאי להפנות את רוב מאמצי השיווק וכאן ניתן למצוא את מירב התמיכה בשאלות או קשיים טכניים, ככל שיעלו בדעתך כאלה.

בנוסף לחנות שלך באמזון, כדאי לך לייצר לעצמך דף נחיתה משלך. בדף הזה כדאי לתקשר עם הקונים, למקד בו את מאמצי השיווק ברשתות החברתיות ולהשקיע בו משאבים כדי להפוך לקוחות קיימים ללקוחות חוזרים. ואלה כבר לא יהיו הלקוחות של אמזון – אלא הלקוחות שלך.


סיכום

ההחלטה האם למכור באמזון או בחנות משלך לא חייבת להיות חד משמעית לכאן או לכאן. בעוד שיש קווים משותפים מסוימים לשתי האפשרויות, בהרבה מובנים הן משלימות זו את זו. בחירה באפשרות משולבת, גם בחנות משלך וגם באמזון, יכולה ליצור עבורך משפך מכירות מאוזן, יעיל ומצליח.

 

***

כותב המאמר הוא יניב דוד - מנכ"ל חברת "אמזוס - שירותי ניהול חנויות באמזון". חברת 'אמזוס' מספקת שירותי ניהול מתקדמים לעסקים גדולים וקטנים שרוצים להתקדם ולמכור ברחבי העולם בעזרת הפלטפורמות השונות. ל'אמזוס' ניסיון רב בהקמה וניהול חנויות באמזון וגם במסחר אלקטרוני בפלטפורמות ETSY, EBAY, SHOPIFY, ALIBABA, AMAZON. החברה ממוקמת בתל אביב ומנהלת מספר רב של חשבונות אמזון ללקוחות מסחריים ופרטיים.
אתר החברה | מייל ליצירת קשר | 03-5642244

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.