שלו נחמן | מנכ"ל חברת טוטאלי - ליווי עסקי להצלחה | מאמרי דעה | 18/11/2020

הישרדות? OUT חיים חדשים? IN

שמונה חודשים עברו מאותו "יום ראשון השחור" ולפעמים זה מרגיש כאילו רובנו נתקענו, אי שם, בחורף הקודם. כאילו כל החודשים האחרונים לא באמת קרו, כאילו השנה הזו לא באמת עומדת להסתיים.


ועם זאת, בעוד חודש וקצת 2020 תסגור את שעריה, הרגע שכל כך חיכינו לו יגיע ואז נצטרך להישיר מבט לעסק שלנו, להסתכל לו בעיניים ולשאול את עצמנו, אם פה ראינו את עצמנו לפני שנה, כן לפני שנה. לפני שהמציאות המשוגעת הזו הגיעה וטרפה את הקלפים, בכל זאת – ההצגה חייבת להמשך.

עדין לא מאוחר. גם אם קפאתם על מקומכם, גם אם איבדתם מוטיבציה, גם אם אתם בטוחים שאין סיכוי להצליח בשגרת חיים שכזו, אנחנו בטוחים שאפשר לתקן את הכל, אם נותרה בכם מעט מוטיבציה והמון תשוקה – עדיין אפשר לעשות את זה, ואפשר לעשות את זה בענק.

ואם יורשה לנו, בואו נפסיק לדבר על הישרדות ונתחיל לדבר על קיום אמיתי וממשי, כזה שלא מאיים ללכת לשום מקום, כי עכשיו ברגעים אלה אין זמן לשרוד, זה הזמן להוציא את התותחים הכבדים שלנו שהשארנו מאחור ולדהור קדימה.

"הסוד להשגת יתרון הוא קודם כול להתחיל" (מארק טווין)

האם יצא לכם לבחון את המודל העסקי שנהגתם לעבוד לפיו טרם הקורונה? האם הוא נכון גם בימים אלה? האם יש אפשרות לשנות משהו אחד קטן או גדול, שיאפשר לעסק שלכם להמשיך להתקיים? מה לגבי התמחורים השונים בעסק? עדין לא מאוחר לחשיבה מחודשת, כזו שתזקק ותדייק את השירות או המוצר שלכם ותתאים אותם לימים אלה.

האם העבודה הצטמצמה אך אתם עדין שוכרים משרד או מעסיקים עובדים? זה הזמן לשים דגש על הוצאות קבועות אחרות וגבוהות שלא יצא לכם לבחון את הנחיצות שלהן כרגע, לבחון אלטרנטיבות אחרות כמו שירותים במיקור חוץ או חזרה למשרד הביתי (וזה ממש ממש בסדר).


"הזמן הטוב ביותר לנטוע עץ הוא לפני 20 שנה, הזמן השני הטוב ביותר הוא עכשיו" (פתגם סיני עתיק)

הדרך הקלה ביותר לעבוד את התקופה הזו היא להעלם, לטמון את ראשנו בחול, לא להביט למספרים בעיניים ובכלל, לנתק את עצמנו רגשית מכל מה שקורה פה. אבל, אם חשוב לנו לצלוח את הימים הללו, הגיע הזמן שנחזור לחשבון הבנק, למספרים, לדו"חות, לנתונים שכל כך קל לברוח מהם.

האם אנחנו באמת זקוקים להלוואה כרגע? ואם כן, האם ברור לנו באילו תנאים? האם העסק הפסיק לכלכל את הבית והבית החל לכלכל את העסק? כל אלה ועוד מוכרחים לקבל התייחסות מיידית ותוכנית עבודה להצלחה שתאפשר לנו לא רק להרים את הראש מעל המים, אלא גם לשכב על הגב וליהנות מהשמש הטובה, והיא טובה.
מצאו לכם איש מקצוע שיוכל ללוות אתכם יד ביד, להקשיב לכם, לסלול ביחד איתכם את הדרך שבה אתם רוצים ומסוגלים לצעוד, אל תשארו לבד.

"זה לא המין הכי חזק ששורד, וגם לא הכי חכם אלא זה שמגיב הכי מהר לשינוי" (צ'ארלס דארווין)

אם יש משהו שלמדנו בשנה האחרונה זה שכמעט כל עסק יכול להסתגל למציאות חדשה. נכון, זה דורש חשיבה, תעוזה, אומץ, יציאה מחוץ לקופסה וכשכל אלה מתקיימים, אנחנו על גג העולם.

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לעשות הוא לנתק כל תלות שקיימת בין העסק שלנו לקורונה, איך עושים את זה? בחינה והקמה של מערך משלוחים, יצירת מוצרים או שירותים חדשים אשר נותנים מענה ללקוחות שלנו שלא תמיד יכולים להגיע אלינו פיזית ואולי הכי חשוב - פיתוח הפלטפורמות השיווקית שלנו. זה הזמן לחזק את אתר האינטרנט שלנו, בצורה אורגנית או ממומנת, לוודא שדפי הנחיתה שלנו מעודכנים ואם לא קיימים כאלה – לדאוג שיהיו.
אם טרם פניתם לעולם השיווק הדיגיטלי, עכשיו אתם כבר די חייבים לעשות כן; אפשר לנסות לקחת ייעוץ נקודתי ולעשות זאת בעצמנו, ניתן להעזר בחבר קרוב או בן משפחה שמתמחה בשיווק דיגיטלי בעלויות סבירות ומומלץ לשתף פעולה עם משווקים מצוינים במחיר קצת יותר גבוה, עם מחויבות הרבה יותר גבוהה ומקצועיות ללא פשרות. 


"זכור תמיד כי ההחלטה שלך להצליח היא חשובה יותר מכל דבר שתעשה על מנת להגשים אותה"
(אברהם לינקולן)


ההמלצה שלנו בתקופה של אי ודאות, בניגוד למה שאנחנו מאמינים בו בדרך כלל, היא לא לפחד מהחלטות לטווח קצר. כשבכל שעה יש מדיניות חדשה, כדאי שנהיה מוכנים להיות גמישים מחשבתית וזמינים מידיית להתאים את עצמו לשוק המשתנה בכל רגע נתון.

נצלו את הימים האחרונים של שנת 2020 לרעיונות חדשים, ליזמות עסקית, ליצירתיות שתכניס לעסק שלכם המון תקווה ועשייה לשנה שתבוא עלינו לטובה.

אל תחששו להעז, ליצור, לשנות, להמציא את עצמכם מחדש, כי הגיע הזמן לפרוץ קדימה, להבין במה אנחנו טובים ולחזק את המקום הזה, לבדוק במה אנחנו זקוקים לסיוע ולא לפחד לתור אחר עזרה, והכי חשוב – לא לוותר לרגע אחד על החלום ההוא שהיה לנו כשפתחתנו את העסק. אנחנו מזמינים אתכם לחזור לרגע ההוא, כדי שתזכו להתמלא בתשוקה ומוטיבציה אדירה שיאפשרו לנו לממש כל חלום, רעיון או מחשבה.


***

שלו נחמן הוא מנכ"ל חברת טוטאלי - ליווי עסקי להצלחה.
חברת טוטאלי מתמחה בשיטות ייחודיות של ייעוץ וליווי המשלבות מעורבות והעמקה בתהליך ההתפתחות והצמיחה. עם ניסיון בהנעת התהליכים פנים וחוץ ארגוניים המשפיעים על ההתפתחות העסקית בצורה יעילה ומבטיחים הצלחה.
אתר החברה | מייל ליצירת קשר | 054-866-5111

 

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.